مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب
امام جمعه شهرری

یاد و راه شهید سلیمانی راه مقاومت است

حجت الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری در خطبه های این هفته نماز جمعه که در مصلی بزرگ آستان مقدس حضرت عبدالعظیم برگزار شد اظهار کرد: پس از گذشت چند روز از شهادت سردار سلیمانی هنوز در سر خط اخبار شهادت این فرد برجسته را می بینیم.

وی با اشاره به نوع زندگی و مرگ انسانها گفت: سردار سلیمانی از انسانهایی بود که هم در زندگی مفید بود و هم شهادتش اثرات خیر و برکت داشت.

امام جمعه شهرری افزود: سردار سلیمانی در طول چهل سال خدمات ارزشمندی داشت و راه را بر دشمنان اسلام بست.

شاهچراغی با اشاره به تشییع باشکوه شهید سردار سلیمانی بیان کرد: ما نیاز داریم که خون شهید را حفظ کنیم و نگذاریم این دستاورد مهم فراموش شود زیرا یاد شهید سلیمانی یاد راه مقاومت است.

وی در ادامه تصریح کرد: بعد از جنگ جهانی دوم سابقه نداشت که کسی به آمریکا حمله کند و ایران با موشک هایی که به پایگاه اسد زد باعث بیداری در کشورهای اسلامی شد.

امام جمعه شهرری با اشاره به حادثه اسفبار سانحه هواپیمایی گفت: در این حادثه تلخ تعدادی از هموطنان خود را از دست دادیم که به خانواده های این عزیزان تسلیت می گویم.

شاهچراغی ادامه داد: طبق آیات قرآن و فرهنگ دینی مردم نباید زود اظهار نظر و قضاوت کنند چرا که موجب دامن زدن به شایعات می شود.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه و مسئولان امنیت مسئولیت بررسی این موضوع را برعهده دارند، گفت: ما باید به مسئولان اعتماد داشته باشیم تا بررسی ها انجام بگیرد و درصورتی که خطایی صورت گرفته باشد با خطاکار برخورد خواهد شد.

امام جمعه شهرری با بیان اینکه جنگ امروزه جنگ سایبری و الکترونیکی است، تصریح کرد: احتمالات فراوانی وجود دارد که در سانحه سقوط هواپیما دست دشمن در کار باشد لذا بایستی بررسی ها به صورت دقیق انجام شود.

شاهچراغی در بخش دیگری از سخنان خود به خدمات ارزشمند نیروهای مسلح در طول چهل سال اشاره کرد و افزود: وقتی سردار حاجی زاده و سردار سلامی همه مسئولیت ها را می پذیرند و با کمال صداقت با مردم صحبت می کنند، اجازه ندهیم عده ای آشوب طلب به فکر ایجاد اغتشاش باشند.

وی اضافه کرد: آمریکا مثل مار زخمی در کمین است تا به نظام جمهوری اسلامی ضربه بزند.
امام جمعه شهرری درخصوص بحث انتخابات بیان کرد: شورای نگهبان متشکل از ۶ فقیه و ۶ حقوقدان است و اعضای هیئت نظارت در ۴۵۰ شهر کار تحقیق درمورد نامزدها را انجام می دهند که تعدادی از افراد تایید و عده ای نیز رد صلاحیت شده اند که مطمئنا تا کسی تخلف نداشته باشد صلاحیتش رد نمی شود.

شاهچراغی با بیان اینکه کشور ما حادثه خیز است، گفت: در ابتدای سال سیل داشتیم و اکنون نیز در استان سیستان و بلوچستان سیل آمده است که امتحانی برای مردم و مسئولان است و همه باید به آسیب دیده ها کمک کنیم.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه