مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

پروانه ساخت در بافت فرسوده شهرستان ری نیم بها شد

مهدی نورمحمدی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۴۵ هزار نفر در باقرشهر و حسن آباد شهرستان ری در بافت فرسوده سکونت دارند که این محله‌ها دارای مشکلات رو بنایی و زیرساختی هستند.

این مسئول دوره مشارکت این تسهیلات را ۳۰ ماه اعلام کرد و افزود:۵۰ درصد این تسهیلات قابل تقسیط و بقیه پس از پایان مشارکت تسویه می‌ شود.

نورمحمدی خاطرنشان کرد: بافت های فرسوده دارای ریشه‌های سکونتی ارزشمند با غنای فرهنگی، اجتماعی و معماری است و از طرفی به خاطر فرسودگی، نبود دسترسی مناسب به خدمات شهری و بهداشتی، مشکلات اجتماعی و امنیتی و آسیب‌پذیری در برابر زلزله، سیل و آتش‌سوزی و نیز تطابق نداشتن بازندگی امروز شهری و شهرسازی مدرن، دارای مشکلاتی هستند که برای احیا و نوسازی این بافت‌ها دولت تسهیلاتی با شرایط ویژه در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: این بافت‌ها به‌ مرور زمان فرسوده‌تر شده و علاوه بر فرسودگی ابنیه، شبکه تاسیسات شهری آن‌ها نیز فرسوده و کارکردهای شهری خود را از دست می‌دهند.
بافت‌های فرسوده، محلات ناکارآمدی در فضای شهری است که مسائل و پیچیدگی‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی خود را دارد.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی درحدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه