مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم در شهرری

همزمان با روز بزرگداشت مقام شهدای مدافع حرم، مراسم بزرگداشت و تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم در شهرری با حضور مسئولین و خانواده شهدا برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری؛همزمان با روز بزرگداشت مقام شهدای مدافع حرم، مراسم بزرگداشت و تجلیل از خانواده های معظم شهدای مدافع حرم شهرستان ری روز باحضور ۱۶٠ نفر از خانواده‌های معزز شهدا و باحضور محمد بشارت سرپرست فرمانداری ویژه ری، سرهنگ قنبری فرمانده سپاه ناحیه حضرت عبدالعظیم الحسنی «ع» ری، شنگی شهردار منطقه ۲۰، نصراله رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت الاسلام عامری رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد، حجت الاسلام کنگرلو رئیس شورای هماهنگی تبلیغات شهرستان ری و جمعی از مسئولین شهرستان در تالار ایوان ری به همت اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری و مشارکت سپاه ناحیه حضرت عبدالعظیم «ع» و شهرداری منطقه ۲۰ برگزار شد.

محمد بشارت سرپرست فرمانداری ویژه ری در این نشست در سخنانی با اشاره به فضیلت والای مقام شهدا عنوان کرد: راه شهادت برای کسانی که سعادت آن را دارند باز است. هر تمدنی نمادها و قهرمانانی دارد که خودشان را با آن معرفی می‌کنند. نمادها و قهرمانان ایران نیز شهدا هستند. آن‌ها با گذشت از جانشان امنیت را به ارمغان آوردند. به تعبیر رهبر معظم انقلاب، اگر آن‌ها نبودند امروز در داخل مرزها مشغول مبارزه با پیاده نظامِ نظام سلطه بودیم.

بشارت ادامه داد: از جمله ویژگی‌های شاخص شهدای مدافع حرم وظیفه‌شناسی، بصیرت، زمان‌شناسی و قوت بود که نپذیرفتند تهدیدی متوجه حرم آل‌الله بشود. آن‌ها از حریم انقلاب اسلامی و حتی حریم افرادی که سمت ظلم قرار گرفته بودند، ولو اینکه مسلمان هم نبودند، دفاع کردند.

وی افزود:وقتی دغدغه مبارزه گرفتن حق مظلوم باشد دیگر محدودیت جغرافیایی اهمیت ندارد. در هشت سال دفاع مقدس جوانان وطن برای دفاع از مرز و بوم کشور به جنگ می‌رفتند، اما امروز کسانی هستند که بر دفاع از حریم اهل بیت علیهما السلام پافشاری می‌کنند تا در میدان نبرد حضور پیدا کنند. این موضوع بسیار حائز اهمیت است. رهبر معظم انقلاب ماه پیش در جمع خانواده شهدا گفتند: «خانواده شهدا هر کدام یک رسانه هستند و باید روایت‌گر شهدای خود باشند و در این مسیر مصاحبه انجام دهند.»

سرپرست فرمانداری ویژه ری در انتها افزود: اینجا می‌شود از رزمندگان ایرانی، فاطمیون، حیدریون، زینبیون، حزب‌الله و سایر مدافعان حرم یاد کنیم و نام و یاد آن‌ها را پاس بداریم. وقتی دغدغه مبارزه، گرفتن حق مظلوم باشد، دیگر حدود جغرافیایی، مکتب و آیین تعیین‌کننده نیست. مدافعان حرم از کیان جمهوری اسلامی در خارج از کشور دفاع کردند.

لازم بذکر است شهرستان ری باتقدیم ۱۶۵ شهید، دومین شهرستات از حیث تقدیم شهدای مدافع حرم در سطح کشور می‌باشد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه