مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

امام جمعه شهرری : تکلیف فرماندار هر چه سریعتر مشخص شود

حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری در نشستی که با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار داشت نسبت به وضعیت سیاسی ری گلایه کرد و ضمن رد دخالت خود در معرفی افراد برای پست های سیاسی بر لزوم مشخص شدن وضعیت انتخاب فرماندار ری تاکید کرد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری : حجت الاسلام سید علی شاهچراغی عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و امام جمعه شهرری عصر امروز در نشست صمیمی با خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان ری بیشتر از یک میلیون نفر جمعیت دارد و مساحتش نیز چند برابر برخی از استانهای کشور است و از لحاظ سیاسی، اقتصادی، مذهبی و غیره دارای اهمیت زیادی است لذا نیازمند توجه ویژه است.

وی در رابطه با انتخاب فرماندار برای شهرستان ری گفت: با توجه به اینکه فرمانداری شهرستان ری نزدیک سه ماه است که با سرپرستی اداره می‌شود لازم است هرچه سریعتر انتصاب فرماندار تعیین تکلیف شود.

امام جمعه شهرری: در عزل و نصب‌ها دخالتی ندارم

امام جمعه شهرری با تاکید بر اینکه بنده در عزل و نصب‌ها دخالتی ندارم، ادامه داد: حجت الاسلام قاضی عسکر، آقای فدایی و بنده هیچ گزینه پیشنهادی برای فرمانداری نداریم و من فقط نظرم این است که در مورد وضعیت فرماندار تصمیم بگیرید و شهرستان را بیش از این معطل نکنید.

حجت الاسلام شاهچراغی با بیان اینکه در مورد گزینه‌های معرفی شده، مشورت و بررسی انجام می‌دهیم، تصریح کرد: گزینه‌هایی که تاکنون پیشنهاد شده است، نیروهای مناسبی برای فرمانداری ری نبوده است به عنوان مثال یکی از موارد که رد شد، خودش پیگیر این موضوع بود و فردی که خودش به دنبال پست و مقام باشد مدیر مناسبی نخواهد بود و در یک مورد دیگر فردی قرار بود به عنوان استاندار یکی از استان‌ها منصوب شود و قصد داشتند در فرمانداری ری سابقه و تجربه کسب کند.

آقای استاندار حاضرید فرماندار دماوند را با گزینه های انتخابی ری جابجا کنید؟

وی در ادامه ابراز کرد: به استاندار تهران گفتم آیا حاضرید یکی از این گزینه‌ها را برای شهرستان دماوند منصوب کنید و آقای طاهرخانی را به عنوان فرماندار ری منصوب کنید؟

عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور بیان کرد: متاسفانه مدیریت در شهرستان ری متزلزل است و رؤسای بیشتر ادارات معمولا پس از مدت کوتاهی تغییر می‌کنند و یکی از دلایلش این است که مدیران پس از کسب رزومه، به پست‌های بالاتر منصوب می‌شوند و این موضوع برای شهرستان خوب نیست زیرا یک مدیر حداقل باید چهار سال در یک اداره خدمت کند.

حجت الاسلام شاهچراغی با اشاره به برخی اتفاقات گذشته اضافه کرد: به نظرم فرماندار نباید فرزند ری نباشد چون باعث ایجاد اختلافات محلی می‌شود. در شهرری نیروهای خوب و مناسبی وجود دارد اما برخی از افراد با همشهری خود خوب نیستند و باعث اختلاف می‌شود.

توصیه امام جمعه به فرماندار؛ تعامل با رسانه‌ها

وی تاکید کرد: هر مسؤولی در شهرستان منصوب شود من با تمام وجود حمایت می‌کنم از فرماندار قبلی نیز حمایت کردم و حتی چندین بار جلسات خصوصی در راستای حفظ آرامش شهر و خدمت به مردم برگزار کردم و به سرپرست فعلی فرمانداری نیز در روزهای اول توصیه‌هایی داشتم که یکی از مهمترین آنها تعامل و همکاری با رسانه‌ها بود.

امام جمعه شهرری در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار به ویژه شهید صارمی و شهید آوینی گفت: کار خبرنگاری جزء مشاغل سخت است و شهید مرتضی آوینی که فرزند ری بود، از خبرنگاران ری انتظار می‌رود بیشتر به این شهید اهل قلم بپردازند.

حجت الاسلام شاهچراغی با بیان اینکه تاریخ را خبرنگاران می‌سازند، خاطرنشان کرد: پرهیز از ترویج سوء ظن، پرهیز از انتشار حرف‌های نادرست، پرهیز از شایعه سازی و شایعه پراکنی، پرهیز از کدر کردن فضا، پایبندی به قانون اخلاق اسلامی، پرهیز از عیب جویی و پرهیز از اتهام زنی از جمله نکات مهمی است رهبر معظم انقلاب به خبرنگاران توصیه کرده‌اند.

اگر شهرداری ری ویژه شود بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد

وی با بیان اینکه هویت تهران به ری است، تصریح کرد: آقای زاکانی پس از شهردار شدن، اولین بار که به شهرری آمد، پیشنهاد دادم که شهرداری این منطقه باید به شهرداری ویژه ارتقا یابد و پیگیر این مهم هستیم تا محقق شود زیرا نباید به صورت قطره چکانی به ری بودجه بدهند و اگر شهرداری ری، ویژه شود بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.

حجت الاسلام علی کنگرلو رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز در این نشست طی سخنانی کوتاه از زحمات خبرنگان در انعکاس مشکلات مردم و همچنین امیدآفرینی در جامعه تشکر و قدردانی کرد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه