مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

انتقاد قاضی‌عسکر از روند طولانی تبدیل قلعه‌گبری به موزه

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با انتقاد از روند طولانی تبدیل قلعه‌گبری به موزه گفت: در راستای مصوبات سفر ریاست جمهوری، برای تحویل قلعه گبری برای تبدیل شدن به موزه، کارها را انجام داده‌ایم و تاخیر آن به دلیل پروسه اداری طولانی دستگاه‌های اجرایی است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری به نقل از فارس ؛حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در نشست صمیمی با خبرنگاران شهرستان ری، کار خبرنگاری را جزء مشاغل سخت دانست و اظهار کرد: همه باید این را بپذیرند که خبرنگار باید آزاد باشد و مطالبش را به راحتی منعکس کند و وقتی منعکس شد، باعث برخورد با او نشود و اگر این را نپذیریم، جامعه آسیب بزرگی خواهد دید.

وی در ادامه گفت: چادر حجاب برتر است و زائران برای ورود به حرم باید موازین شرعی را رعایت کنند، البته در مورد مسائلی که اخیرا مطرح شد به این موضوع باید توجه شود که حجاب کامل بالاخص برای بانوان کشورهای دیگر می تواند مورد تایید خادمین برای ورود زائرین قرار بگیرد.

قصور در رعایت حرمت زائران پذیرفته نیست

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) تاکید کرد: حتما خادمین و انتظامات حرم باید حرمت زائران و همچنین خبرنگاران را در بالاترین سطح رعایت کنند زیرا اینجا حرم امن الهی است و کوچکترین قصور پذیرفته نیست.

حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر با بیان اینکه حضور در شهرهای مجاور آستان سیدالکریم را در برنامه های خود قرار خواهم داد، افزود: صدای مطالبه گری مردم شهر کهریزک را پیرامون مشکلات متعددشان، طی نامه ای به سمع و نظر مقام معظم رهبری خواهم رساند.

وی در رابطه با انتصاب فرماندار شهرستان ری تصریح کرد: در انتصابات مسؤولان اجرایی دخالت نخواهم کرد، ولی برای حضور مدیران قوی در شهرستان ری به استاندار تهران و وزیر کشور مشاوره می دهم.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با اشاره به اجرای تعدادی از پروژه های اطراف آستان گفت: بیمارستان ۲۲۶ تخت خوابی در محدوده میدان سلمان فارسی و در زمینی به مساحت ۱۳ هزار مترمربع احداث می شود که مجهز به پرتو درمانی، دندانپزشکی و سایر امکانات خواهد بود.

حجت الاسلام قاضی عسکر در رابطه با وضعیت قلعه گبری خاطرنشان کرد: تبدیل شدن قلعه گبری به موزه از موضوعاتی بود که از زمان ابتدای حضورم در این آستان، پیگیر بودم که در سفر ریاست جمهوری به شهرستان نیز جزو مصوبات قرار گرفت و مدت زمان اجرای آن یک ماه تعیین شد.

وی با بیان اینکه پس از گذشت ۶ ماه همچنان اقدامی انجام نگرفته است، ابراز کرد: همه کارها را انجام داده ایم اما تاخیر در تحقق آن به دلیل پروسه اداری طولانی در دیگر دستگاه های اجرایی است و منتظر صدور مجوز برای سوله ها هستیم تا وسیله ها را تخلیه کنیم.

حجت الاسلام عرفاتی معاون امور علمی و فرهنگی آستان نیز در این نشست اظهار کرد: خبرنگارانی که در انتشار رسانه ای حال و هوای نورانی این حرم مطهر فعالیت دارند بی‌شک در مسیر انعکاس نورانیت و معنویت بارگاه ملکوتی حضرت سیدالکریم(ع) گام برداشته و موجب توسعه فرهنگ متعالی اهل بیت علیهم السلام در سطوح مختلف جامعه هستند.

در پایان این نشست خبرنگاران نکات و نظرات خود را در رابطه با وضعیت شهرستان بیان کردند و همچنین برخی مشکلات صنفی رسانه ها را با تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) درمیان گذاشتند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه