مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

نمایشگاه خوشنویسی راه عشق در شهرری برپا شد

نمایشگاه خوشنویسی آثار هنرجویان در حال آموزش استاد علی در فرهنگسرای ولاء شهرری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛دراین نمایشگاه که به همت انجمن خوشنویسان شهرری و با حضور استاد علی از خوشنویسان به نام خط نستعلیق و عضو انجمن خوشنویسان ایران برگزار شد؛ تعدای از آثار هنرجویان در حال آموزش خط نستعلیق به نمایش گذاشته شد

.
نستعلیق، متشکل از لغات عربی نسخ و تعلیق یکی از شیوه‌های نگارش خط در خوشنویسی فارسی است که در ایران شکل گرفت و بیشتر هم در ایران رواج دارد و نشانه‌ای بارز از طبع و سلیقه زیبایی‌شناختی ایرانیان است.

این خط بدون شک زیباترین و ظریف‌ترین خط در میان خطوط اسلامی است تا جایی که آن را به‌حق عروس خطوط اسلامی لقب داده‌اند.

چهاردهم تیرماه به عنوان روز قلم فرصتی است برای یادآوری منزلت و حرمت قلم و صاحبان آن که عمر خود را برای ارتقای فرهنگ و هنر این مرز و بوم در طبق اخلاص گذاشته‌اند.

روز چهاردهم تیر ماه به پیشنهاد انجمن قلم ایران و تصویب شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز قلم در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسید.

این نمایشگاه در سالن دروازه ری فرهنگسرای ولاء تا ۱۶ تیرماه همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۹ ‍پذیرای بازدید کنندگان و علاقمندان به هنر خوشنویسی است.

منبع خبرگزاری صدا و سیما
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه