متن پیام محمد حبیبی بدین شرح است:

«انا لله و انا الیه راجعون

در نهایت تألم و اندوه، یکی دیگر از هنرمندانِ فهیم، نجیب و خوش‌سابقه عرصه فرهنگ و هنر ایران از میان ما پَر کشید.

فقدان این هنرمند پیشکسوت در عرصه هنرهای تجسمی برای فرهنگ و هنر دوستان و استادان و دانشجویان هنر مایه اندوه و دریغ بسیار است.

هجران این هنرمند به داغِ جامعه هنری در از دست دادن بزرگان فرهنگ و هنرش ، افزود و حسرتِ فقدانش را بر دل دوست‌دارانش بر جای نهاد. دریغ و هزاران دریغ که هنر تجسمی ایران از وجود او بی‌بهره شد.

ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره این هنرمند، از درگاه خدای منّان، برای روح حسینی این محبّ اهل بیت، آرامش و برای خانواده و عزیزانش، صبر جمیل مسئلت دارم. ان شاء الله به برکت این روزهای معطر به نام سیدالشهداء (ع)، همنشین ایشان و شهدای کربلا باشد.»

تسلیت معاونت حوزه هنری انقلاب اسلامی

علی فروزانفر، معاون هنری حوزه هنری انقلاب اسلامی نیز در پیامی درگذشت محمد اسدی جوزانی را تسلیت گفت.

در متن پیام فروزانفر آمده است: «من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من یتنظر و مابدلوا تبدیلا

ضایعه درگذشت هنرمند زبردست و انقلابی و یادگار دفاع مقدس جناب آقای محمد اسدی جوزانی مصادف با ایام عزای اربعین سید و سالار شهیدان دل ماتم زده محبین آستان حضرتش را غمناک‌تر ساخت.

این هنرمند برجسته و نقاش آسمانی در عمر با برکت خود همت ویژه‌ای برای به تصویر کشیدن چهره شهیدان راه حق و حقیقت و شخصیت‌های درخشان زمان صرف کرد و نام خود را بر لوح ابدی هنرمندان انقلاب اسلامی ایران ثبت نمود.

خادمین ملت بزرگ ایران در حوزه هنری انقلاب اسلامی، ضایعه درگذشت این هنرمند فرهیخته و رزمنده دفاع مقدس را به رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای عزیز و جامعه فرهنگ و هنر و همچنین به خانواده محترم ایشان تسلیت عرض نموده و از ایزد منان برای آن مرحوم علو درجات و آمرزش الهی و برای بازماندگان ایشان صبر و اجر مسئلت دارند.»

محمد اسدی جوزانی، نقاش انقلابی در ۵۶ سالگی دار فانی را وداع گفت.

محمد اسدی جوزانی از هنرمندان انقلابی متولد سال ۱۳۴۶ در شهر ری بود. کارشناس نقاشی او از دانشگاه تهران و کارشناس ارشد از دانشگاه تربیت مدرس بود.

او در نمایشگاه‌های داخلی و نمایشگاه‌هایی در کشورهای بوسنی، آذربایجان، عراق، افغانستان و تاجیکستان شرکت کرده بود و هشت دوره داوری جشنواره هنرهای تجسمی بسیج را برعهده داشت. 

او مهرماه سال ۹۸ در نمایشگاه «پیدا و پنهان» همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در مجموعه نگاه‌خانه گالری ابوالفضل عالی در حوزه هنری افتتاح شده بود حضور داشت؛ او ۱۹ پرتره از فرماندهان شهید دفاع مقدس را به نمایش گذاشته بود. آثار او با تکنیک آبرنگ خلق شده‌ بودند.

صدور پیام تسلیت در پی درگذشت محمد اسدی‌جوزانی

اسدی جوزانی درباره جایگاه جبهه مقاومت در هنرهای تجسمی کشور معتقد بود هنرمندان باید منتظر حمایت باشند و هر لحظه که احساس کردند باید به موضوعی ورود کنند، حتما این کار را انجام بدهند.

محمد اسدی جوزانی که چهره فرماندهان بیشتر شناخته شده را به تصویر کشیده بود در مصاحبه وقتش با ایسنا اظهار کرده بود «همه شهدای جبهه مقاومت باارزش هستند که این فرمانده‌ها شاید بیشتر دیده شده‌اند. سعی کردم چهره کسانی که بیشتر شناخته‌شده هستند و مردم چهره آنها را می‌شناسند، به تصویر بکشم.»

جوزانی درباره جایگاه جبهه مقاومت در هنرهای تجسمی کشور نیز گفته بود: «ما در هنر باید کارمان را انجام دهیم و منتظر نمانیم که از ما حمایت شود. چون اگر بخواهیم صبر کنیم این اتفاق نمی‌افتد و فقط زمان را از دست می‌دهیم.»