مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

سرای محتشم افتتاح شد

نمایشگاه فرهنگی و مذهبی “سرای محتشم” در آستانه اربعین به منظور نمایش تابلوهای خطی اشعار محتشم کاشانی در رثای حضرت سیدالشهداء(ع) به قلم مستوفی نظام بازگشایی شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری؛آئین افتتاحیه نمایشگاه فرهنگی و مذهبی “سرای محتشم” صبح امروز با حضور تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) و دیگر معاونین و مسئولین شهرستان ری در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن عرفاتی در حاشیه برگزاری این نمایشگاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نمایشگاه فرهنگی و مذهبی سرای محتشم در آستانه اربعین حسینی (ع) در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) با حضور تولیت محترم، فرماندار و مسئولین و مدیران شهری افتتاح شد.

وی افزود: در این نمایشگاه تابلوهای خطی اشعار محتشم کاشانی در رثای حضرت سیدالشهدا (ع) به قلم محمود نوری مشهور به مستوفی نظام در عهد قاجار به نمایش در آمده است.

معاون علمی و فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در ادامه گفت: آثار به نمایش گذاشته‌شده کتیبه‌هایی متعلق به عصر قاجار (1280 ه.ق) است توسط یکی از خطاطان برجسته دوره قاجار نگاشته شده و از حیث تاریخی و هنری بسیار ارزشمند است.

عرفاتی تصریح کرد: ارزش معنوی این نمایشگاه مربوط به اشعار محتشم کاشانی است که از نزدیک به 1400 سال پیش ماه محرم و عزای حسینی با این اشعار عجین شده است.

وی ادامه داد: دیگر آثار این نمایشگاه شامل بخشی از کتب کتابخانه حضرت عبدالعظیم (ع) که به قیام و زندگی سیدالشهدا (ع)، دانش‌نامه امام حسین که مجموعه‌ای فاخر به تألیف تولیت آستان حضرت عبدالعظیم (ع) و همچنین آثاری تهیه شده در اداره کل حرم مطهر به‌صورت نمونه به نمایش گذاشته ‌شده است.

معاون علمی و فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) ابراز داشت: قدیمی‌ترین قرآن چاپ سنگی، مقاتل قدیمی خطی یا چاپ سنگی نیز در این نمایشگاه عرضه شده که البته این‌ها نمونه‌ای از آثار موزه و کتابخانه حرم حضرت عبدالعظیم (ع) است و به منظور عرضه عمومی و در آستانه اربعین حسینی به‌صورت بازدید عمومی به نمایش گذاشته شده است.

وی تأکید کرد: قطعه‌ای از ضریح جدید آستان حضرت عبدالعظیم (ع) که با طراحی استاد فرشچیان در حال ساخت است در این نمایشگاه به نمایش گذاشته‌شده که با اتمام آن ضریح جدید به‌صورت کامل در سال 1403 رونمایی می‌شود.

عرفاتی در پایان خاطرنشان کرد: این نمایشگاه در این ایام از ساعت 9:30 صبح الی 12 و 15 الی 18 عصر در صحن امام صادق (ع)، طبقه همکف معاونت امور علمی و فرهنگی آستان مقدس برپا شده و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید رایگان اقدام کنند.

اربعین 1402 ,
اربعین 1402 ,
اربعین 1402 ,
اربعین 1402 ,
اربعین 1402 ,
اربعین 1402 ,
سرای محتشم
اربعین 1402 ,
اربعین 1402 ,

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه