مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

اولین آیین تجلیل از کسبه و اتحادیه های برتر صنفی شهرستان ری برگزار شد

همزمان با روز اصناف به همت اتاق اصناف شهرستان ری اولین آیین تجلیل از کسبه و اتحادیه های برتر صنفی شهرستان ری در سالن همایش های شیخ صدوق حرم حضرت سیدالکریم حسنی علیه السلام برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ،همزمان با روز اصناف اولین آیین تجلیل از کسبه و اتحادیه های صنفی برتر شهرستان ری با مشارکت اتاق اصناف شهرستان ری و شهرداری منطقه 20 در سالن همایش های شیخ صدوق حرم حضرت سیدالکریم حسنی علیه السلام برگزار شد .

در این مراسم لطف الله ستاره رییس اتاق اصناف شهرستان ری ضمن تبریک روز اصناف گفت : در دوسال گذشته بیش از 140 هزار بازرسی از اصناف شهرستان ری داشتیم که ضمن بررسی وضعیت اصناف 18668 واحد صنفی فاقد مجوز شناسایی و برای آنها مجوز صادر شد .

وی با اشاره به نظارت های مستمر بازرسان اتاق اصناف شهرستان ری گفت : تیم بازرسان اتاق اصناف شهرستان ری با همراهی اتحادیه ها در دوسال گذشته 3412018851000 ریال کشفیات داشته است که در این راستا 1199 واحد صنفی پلمپ شد .

ستاره اظهار داشت :برای متمرکز کردن اصناف شهرستان ری و همچنین سهولت دسترسی کسبه به خدمات اتحادیه ها ساختمانی در حال احداث است  این ساختمان در ۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع زمین و ۱۲ هزار متر مربع زیربنا در هشت طبقه احداث شده که طی ماه های آینده ۴۴ اتحادیه تحت پوشش اتاق اصناف این شهرستان در این مکان مستقر خواهند شد.

قاضی عسگر : هر کجا که مشکل اقتصادی داریم آنجا توصیه های اسلام رعایت نشده است

حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر شامگاه سه شنبه در آیین بزرگداشت روز ملی اصناف و قدردانی از کسبه و اتحادیه های صنفی برتر شهرستان ری اظهار داشت: متاسفانه برخی از کشورهای مسلمان به دلیل بی کفایتی مسئولانش با آن همه ثروت خدادای از جمله نفت، منابع طبیعی و معادن تحت سلطه مستکبران و زورگویان قرار دارند و در ذلت و خواری به سر می برند.

وی بر ترویج علم و دانش برای توسعه اقتصادی تاکید کرد و افزود: اسلام همواره به علم آموزی و ترویج آن تاکید و در کنار آن نیز به برنامه ریزی برای دستیابی به اقتصاد پویا نگاه ویژه ای دارد.

این مسئول بابیان اینکه سوء مدیریت کلید فقر است  خاطرنشان کرد: نظام اسلامی بدون برنامه ریزی درست هرگز نمی تواند به موقعیت های اقتصادی دست یابد، اگر درست برنامه ریزی کنیم با وجود امکانات و ثروت های خدادادی در کشورهای مسلمان فقیر پیدا نمی شود.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) کار و تلاش را از دیگر ضرورت های توسعه اقتصادی در جوامع اسلامی برشمرد و گفت: کار وتلاش در اسلام بسیار مورد تشویق قرار گرفته و به این امرهم بسیار سفارش شده است.

به گفته حجت الاسلام قاضی عسکر ، بازار، کسب و کار و تجارت از شاخص های دیگر مورد نیاز برای توسعه اقتصادی جوامع اسلامی است که باید تاجران چرخ اقتصاد را به حرکت درآورند و با گردش مالی و کمک به بخش تولید نشاط و شادابی را بین مردم ایجاد کنند.

وی توجه مقوله مصرف را نیز از دیگر ضرورت های توسعه اقتصادی خواند و اظهار داشت: استفاده از مال حلال و لذت مشروع توصیه اسلام است و باید از مواهب طبیعی استفاده ولی اسراف نباید کرد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) دولت و مدیریت اقتصادی در جامعه را عامل توسعه و ترقی ملت دانست که اگر درست اجرا شود موفقیت را به همراه خواهد داشت.

این مسئول تاکید کرد: هر کجا که مشکل اقتصادی داریم آنجا توصیه های اسلام رعایت نشده است بنابراین کسبه و بازاریان ضمن آشنایی با ضوابط اسلامی در این شرایط سخت اقتصادی باید مردم را بیشتر مراعات کنند.

وی در پایان با اشاره به وجود حرم سید الکریم (ع) در شهرستان ری و حضور زائران از کشورهای مختلف در این آستان مقدس یادآور شد: یکی از بهترین راه های ایجاد درآمد حوزه گردشگری است که امیدواریم با برنامه ریزی مسئولان شهرستان ری برای رونق اقتصادی سرمایه ها به سمت این بخش سوق داده شود و ما نیز در آستان مقدس کمک خواهیم کرد.

انصاف، شرط انتخاب اصناف برتر

محمدرضا رام دبیر برگزاری این مراسم نیز با بیان اینکه اصناف بازوان پرتوان نظام هستند، اظهار کرد: کسبه و اصناف در همه زمینه‌های سیاسی و اجتماعی همیشه در صحنه بودند اما خودشان درگیر مشکلاتی ازجمله بیمه تامین اجتماعی هستند و لازم است که با عنایت ویژه، حمایت شوند چراکه اگر اصناف قوی شود، نظام قدرتمند می‌شود.

وی با بیان اینکه اصناف در دوران کرونا آسیب‌های زیادی متحمل شدند، گفت: بسیاری از اصناف با بخشش اجاره‌بها و اهدای کمک‌های مومنانه مردم را همراهی کردند و در افزایش قیمت‌های اخیر نیز، بسیاری از کسبه کالاهای خرید قبل را با آنکه می‌توانستند به قیمت جدید بفروشند اما با نرخ‌های خرید قبل، به مردم عرضه کردند.

رئیس شورایاری محله استخر شهرری در پایان خاطرنشان کرد: انتخاب کسبه برتر، بر اساس رعایت انصاف و مردم داری، با کمک معتمدین محله انتخاب شده‌ است که این مراسم را طی دو سال گذشته در سطح محله و امسال در سطح منطقه برگزار کردیم و سال آینده نیز در سطح شهرستان برگزار خواهیم کرد.

 

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه