مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

بافت فرسوده، ترافیک و گردشگری مهمترین نیازهای شهر قلعه نو

قلعه نو – ایرج گودرزی شهردار قلعه نو در دیدار با کارگروه رسانه و فضای مجازی شورای شهرستان ری بزرگترین مشکل شهر قلعه نو را بافت فرسوده، ترافیک و سرمایه گذاری در بحث گردشگری عنوان کرد .

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ،ایرج گودرزی شهردار قلعه نو در دیدار با اعضای کارگروه رسانه شورای اسلامی شهرستان ری اظهار داشت: شهرقلعه نو در حدود 5 / 1 سال است که تاسیس شده و پیش از این طرح هادی روستایی داشت اما در حال حاضر برنامه های کوتاه مدت باتوجه به بودجه سالیانه و برنامه بلند مدت براساس طرح جامع و افق 1410 این شهر مورد نظر است.
وی افزود: بافت فرسوده، ترافیک و سرمایه گذاری در بحث گردشگری سه موضوع اساسی این شهر بوده که کار مطالعاتی آن آغاز شده است.
شهردار قلعه نو ادامه داد: باتوجه به تفریغ بودجه انجام شده، دهیاری با 17 میلیارد و 700 میلیون تومان این بخش را به شهرداری تحویل داد که 9 میلیارد آن مازاد دهیاری بود و 7 میلیارد نیز از محل ارزش افزوده و یک میلیارد از درآمد آنها بود و شهرداری با 14 میلیارد بودجه برنامه ریزی کرده و طی این مدت 3 ماهه حدود 4 و نیم میلیارد درامدزایی از شهرداری حاصل شده است.
وی در خصوص ناوگان حمل و نقل درون شهری و درخواست 20 دستگاه تاکسی به شهرداری تهران داده شده که 10 دستگاه آن به صورت حواله بوده تا بتوان در مسیر تاکسی بازار و جوانمرد قصاب تسهیلی در عبور و مرور مردم ایجاد کرد، افزود: دراختصاص اتوبوس و مینی بوس محدودیت نداشته که هر زمان درخواست شود می توان در این مورد نیز اقدام کرد.
گودرزی با بیان اینکه مذاکراتی با سازمان همیاری انجام شده تا ادوات و ماشین آلاتی مانند بیل مکانیکی دریافت کرد، ادامه داد: تجمع نخاله مناظر نامناسبی ایجاد کرده و در مسیر جاده ری-ورامین پلاستیک های تجمع یافته نیاز به جمع شدن دارد که می بایست به صورت جهادی نسبت به جمع آوری آنها اقدام کرد.
وی به تقویت نیروی انسانی و شفاف سازی فعالیت های شهرداری اشاره کرد و در ادامه گفت: تامین روشنایی شهری در دستور کار بوده و لازم است آلایندگی های مختلف زیست محیطی از جمله زباله سوزی و واحدهای آلاینده رسیدگی جدی شود.
شهردار قلعه نو خاطر نشان کرد: حدود 11 هکتار بافت فرسوده وجود داشته و حدود 22 هکتار نیاز به تخریب و ساماندهی دارد و در طرح پیشنهادی نیاز است مردم همکاری و مشارکت داشته باشند تا بتوان در این 66 هکتار زمین منطقه تامین و افزایش سرانه های عمومی، ترافیک و درمانی را اقدام کرد.
وی بیان کرد: در احیا بافت فرسوده بسته های تشویقی باید در نظرگرفته شده و عوارض از مردم دریافت نشود و با برنامه ریزی و مطالعات صحیح خدماتی مانند آب، برق و گاز را رایگان کرده تا با جابجایی تاسیسات، تیرهای برق و احداث خیابان و تقاطع غیرهمسطح مناسب با همکاری راه و شهرسازی بتوان شهری پایدار ایجاد کرد.
* میانگین سنی اعضای شورای شهر قلعه نو 30 سال است
در ادامه مهندس مهدی مهدوی عضو شورای اسلامی شهر قلعه نو اظهار داشت: انقلاب مطالبه گری در شهرستان ری در راستای ایجاد تغییر و تحول ایجاد شده و رسانه های مختلف با همدلی در رفع مشکلات مردم فعالیت می کنند.
وی افزود: میانگین سنی اعضای شورای شهر قلعه نو از 50 سال به 30 سال رسیده که این نشان از اعتماد مردم به جوانان است و می بایست با تلاش شبانه روزی پاسخ خواسته ها و نیازهای مردم را داد.
عضو شورای اسلامی شهر قلعه نو در پایان گفت: شورای شهر قلعه نو برای انتخاب شهردار 60 جلسه رسمی برگزار کرده و پیگیری های بسیاری صورت گرفته تا مشکلات مردم با دید اجتماعی برطرف شود و در نهایت مهندس گودرزی با حداکثر رای به عنوان شهردار قلعه نو معرفی شد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه