مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

نصب ۹آنالایزر تشخیص آلایندگی بر کوره‌های پالایشگاه نفت تهران

شهرری – مدیر محیط‌زیست پالایشگاه نفت تهران با تأکید بر اینکه ۷۰ درصد از مساحت پالایشگاه نفت تهران جنگل و فضای سبز است گفت: ۹ آنالایزر بر کوره‌های پالایشگاه نصب و راه‌اندازی می‌شود که بیش از ۱۹ میلیارد تومان برای بهره‌برداری از آن هزینه شد.

سیدحسین قریشی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در ری، با اشاره به تلاش برای کاهش میزان آلایندگی پالایشگاه در جنوب پایتخت اظهار داشت: در روزهای آتی 9 آنالایزر بر کوره‌های پالایشگاه نصب و راه‌اندازی می‌شود که بیش از 19 میلیارد تومان برای بهره‌برداری از آن هزینه شده است.

وی افزود: با توجه به تحریم‌ها انجام پروژه‌های این‌چنینی بسیار کار سختی است اما متخصصین با علم و دانش با دور زدن تحریم‌ها پروژه‌ها را اجرا کردند.

مدیر محیط‌زیست پالایشگاه نفت تهران با اشاره به اینکه برخی از سیاست‌های کلی توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده گفت: پالایشگاه تهران پرتوان در حال فعالیت است و در ممیزی پالایشگاه‌های کشور که به‌صورت سالیانه انجام می‌شود، موفق شده در قسمت‌های مختلف زیست‌محیطی مانند آب، خاک، هوا، سرب و فرآیندها توانسته رتبه اول را در میان 10 شرکت پالایشگاهی کسب کند.

قریشی تصریح کرد: 280 هکتار از محیط و فضای پیرامونی پالایشگاه تهران معادل 70 درصد از مساحت این مجموعه جنگل و فضای سبز ایجاد شده و مانند کمربند سبز اطراف پالایشگاه را در برگرفته تا هوای پالایشگاه و باقرشهر پاک و تمیز نگه‌داشته شود، درحالی‌که استاندارد محیط‌زیست برای این مجموعه 10 درصد است.

مدیر محیط‌زیست پالایشگاه نفت تهران در پایان با اشاره به تصفیه پساب پالایشگاه خاطرنشان کرد: پساب‌های بهداشتی و صنعتی تولیدی در تصفیه‌خانه‌ای با ظرفیت 7 هزار و 600 مترمکعب به‌صورت شیمیایی، فیزیکی و بیولوژیکی تصفیه‌شده و پساب خروجی جهت آبیاری 280 هکتار فضای سبز استفاده می‌شود.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه