مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

جلسه بررسی الگوی تعیین عوارض سبز /آیا پالایشگاه حق مردم باقرشهر را می دهد؟

کمیته نحوه تسهیم و توزیع عوارض سبز موضوع ماده 27 قانون مالیات بر ارزش افزوده، 23 اسفند ماه با حضور «سید محمدرضا گلدانی» رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری،در این نشست، علیرضا مزینانی به عنوان مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به وضعیت آلاینده ها در تهران افزود: انتظار می رود از محل عوارض اخذ شده به کاهش آلایندگی و حفظ محیط زیست کمک شایانی صورت بگیرد.
وی یادآور شد: در استان تهران، پالایشگاه نفت تهران بیشترین سهم را در آلایندگی هوا دارد که چندین شهرستان را تحت شعاع آلودگی قرار می دهد.
وی شهرستان های قرچک، اسلامشهر، پاکدشت، تهران، رباط کریم، ری، بهارستان و شهر باقرشهر را متاثر از این کانون آلودگی دانست که شرایط دریافت عوارض آلایندگی را دارند.


گفتنی است، مطابق با ماده 27 قانون مالیات بر ارزش افزوده، کلیه واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی آلاینده که به تشخیص سازمان حفاظت محیط زیست، حدود مجاز و استانداردهای زیست محیطی را رعایت نمی کنند، در صورتی که در مهلت زمانی که توسط سازمان مزبور برای آنها تعیین می شود، نسبت به رفع آلایندگی خود اقدام ننمایند، براساس معیارهایی نظیر شدت، مدت، نوع و مکان آلایندگی، مشمول پرداخت «عوارض سبز» می شوند اما باقرشهر آلوده ترین شهر کشور بر اساس قوانین ظالمانه کمترین عوارض را از پالایشگاه تهران می گیرد و باز هم مثل همیشه شهر تهران این فرصت را می بلعد

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه