مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

بازدیددبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کمپ سروش کهریزک

کهریزک – دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: برای تکمیل چرخه اعتیاد معتادان، نباید هیچ مواد مخدر به اصطلاح کم خطری جایگزین مواد پرخطر در کمپ های ترک اعتیاد شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری به نقل از ایرناسردار اسکندر مومنی روز یکشنبه در بازدید از مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان ماده ۱۶ مهرسروش در بخش کهریزک، اظهار داشت: کمپ های ترک اعتیاد باید دارای زنجیره نگهداری، سم زدایی، درمان، روانشناسی و حرفه آموزی باشند تا مددجویان به مواد دیگری اعتیاد نداشته و در پایان نیز صاحب مهارت خاصی شده باشند.

وی با بیان اینکه خانواده ها و جامعه نیز باید پس از اتمام دوره درمان اعتیاد مددجویان به آنان اعتماد کنند، افزود: خوشبختانه اکثر کمپ های ترک اعتیاد فعال در کشور هم اکنون جلسات توجیهی برای خانواده های معتادان دارند تا پس از ترک کامل اعتیاد این افراد بتوانند اعتماد به نفس از دست رفته خودشان را بار دیگر بدست آورند.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با تاکید براینکه درمان معتادان دغدغه تمامی خانواده ها و افراد نظام اسلامی ایران است، بیان داشت: جامعه نیز باید به افراد ترک کرده از اعتیاد اعتماد کند تا شاهد برگشت دوباره آنان به دامن اعتیاد نباشیم.

مومنی یادآور شد: آموزش حرفه و مهارت لازم برای راه اندازی کسب و کار یکی از اقدامات مهمی است که باید متصدیان کمپ های ترک اعتیاد بیش از پیش به آن اهتمام بورزند.

وی در ادامه با بیان اینکه فرماندهی پلیس تهران نقش برجسته ای در ایجاد مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادین ماده ۱۶ مهر سروش در بخش کهریزک را بر عهده داشت، افزود: کلنگ احداث این مرکز در اواخر سال ۹۷ برزمین زده شد و با یک کار جهاد و کمک خیرین زمینه جذب ۸۰۰ معتاد را فراهم کرد.

مومنی ادامه داد: فاز دوم این مرکز با ظرفت ۷۵۰ نفر در سال ۹۸ آغاز شد که خوشبختانه هم اکنون تمامی کار آن به پایان رسیده است و به زودی شاهد حضور مددجویان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت مرکز مهر سروش کهریزک در کوتاه مدت به ۲ هزار نفر خواهد رسید، بیان داشت: علاوه بر کمک های ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، فرماندهی پلیس تهران بزرگ و فرمانداری شهرستان ری خیرین نیز در به وجود آمدن این مرکز نقش برجسته ای داشته اند.

سردار اسکندر مومنی دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر کشور به همراه حسین توکلی کِجانی فرماندار ویژه شهرستان ری، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس تهران بزرگ و جمعی از مسئولان استانی و شهرستان روز یکشنبه از مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادین ماده ۱۶ مهرسروش در بخش کهریزک بازدید کردند و از نزدیک در جریان نگهداری، درمان و حرفه آموزان مددجویان این مرکز قرار گرفتند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه