مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

مراسم تجلیل و رونمایی از کتب نویسندگان شهرستان ری برگزار شد

صبح امروز مراسم تجلیل و رونمایی از کتب نویسندگان شهرستان ری در فرهنگسرای ولا برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ،صبح امروز آیین تجلیل و رونمایی از کتب نویسندگان شهرستان ری با حضور صفوی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  شهرستان ری و قربانی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ری در فرهنگسرای ولا برگزار شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری در این آیین با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتابخوانی گفت: به طور معمول، تغییر ماهیت جوامع با عناصر فرهنگی انجام می شود و در این میان کشوری پیشرفته است که به شاخص های کتابخوانی توجه ویژه ای داشته باشد.

سید حسن صفوی اظهار داشت: در گذشته ها که شاخص ها و زیرساخت های کتابخوانی کمتر بود، کتابخوانی رونق بیشتری دارد ولی اکنون در شهرهایی که کتابخانه، ناشر، نویسنده و کتابفروشی زیادی وجود دارد، کتابخوان کم است.

وی استفاده از فناوری روز به همراه فضای مجازی را عاملی برای بی میلی به کتابخوانی به شیوه سنتی بیان و اضافه کرد: اگر چه امروزه دسترسی به کتاب در کوتاهترین زمان فراهم شده و تهیه آن از طریق فضای مجازی ممکن است، ولی شاخص های مطالعه در کشور ما نسبت به سایر کشورها پایین است.

این مسئول با بیان اینکه کتابخوانی در کشور ما شرایط مساعدی ندارد، خاطرنشان کرد: انتظار نداریم که مردم در ابتدای کار، روزی ۲ یا سه ساعت کتاب بخوانند، برای شروع بهتر است روزی یک ربع کتاب بخوانند و بعد این رویه به عادت روزانه تبدیل می شود.

صفوی درباره ویژگی های کتاب نویسی برای بازه سنی کودکان افزود: در مرحله نخست باید از تصاویر شاد و خلاقانه و در مرحله دوم از لطایف استفاده شود تا کودکان با خواندن کتاب شاد شوند.

وی اضافه کرد: سومین ویژگی این است که خوانش کتاب باید آسان باشد و چهارم اینکه نویسنده‌ کتاب کودکان بصیرت افزایی را دنبال کند.

علی اکبر قربانی رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ری نیز در سخنانی با اشاره به حضور نویسندگان فراوان در این شهرستان یادآور شد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، نویسندگان و ناشران وظیفه خودشان را به حوزه فرهنگ انجام می دهند ولی انتظار می رود که سایر نهادها از جمله خانواده در ترویج فرهنگ کتابخوانی فعال تر باشند.

در ادامه از سمانه ابوالقاسم نویسنده کتابهای «شق القمر» و «ناجی زمین»، زهرا کیانفر نویسنده کتاب «بارون نمکی»، مریم آقا محمدی نویسنده کتاب «داستان های کوتاه برای کودکان» و مصطفی خادمی شهمیری نویسنده کتاب «منظومه مهستان» تجلیل و از این کتابها رونمایی شد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه