مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

کمتر از ۵۰ درصد معابر شهری برای معلولین مناسب‌سازی شده‌اند

مدیر بهزیستی شهرستان ری مطرح کرد

مدیر بهزیستی شهرستان ری گفت: در حالی ۱۵ درصد جامعه را سالمندان، معلولان و جانبازان تشکیل می‌دهند، کمتر از ۵۰ درصد معابر و فضاهای شهری مناسب‌سازی شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری به نقل از روابط عمومی بهزیستی تهران ،محمد رضایی‌اصل اظهار کرد: در حالی بر اساس قانون و به صراحت در برنامه ششم توسعه آمده که هر مجموعه‌ای باید در زمینه فضاسازی و مناسب‌سازی فضاهای شهری به ایفای نقش بپردازد که در مواردی این مهم نادیده گرفته می‌شود.

مدیر بهزیستی شهرستان ری گفت: اگرچه ۱۵ درصد جامعه شامل ۸ درصد معلولان و ۷ درصد جانبازان و سالمندان هستند و باید فضاهای شهری برای تردد آنان مهیا ‌شود که تنها کمتر از ۵۰ درصد معابر شهری مناسب‌سازی شده‌اند.

رضایی‌اصل تاکید کرد: در حوزه حمل و نقل شهری، ایستگاه‌های مترو، پارک‌ها و فضاهای سبز، مدارس، دانشگاه‌ها، فضاهای آموزشی و فرهنگی کاستی‌های بسیاری در زمینه مناسب‌سازی برای معلولان وجود دارد.

وی ادامه داد: بر اساس آمارها ایران در ۲۰ سال آینده قریب به ۲۰ میلیون جمعیت سالمند دارد که به نوعی معلولان جسمی و حرکتی به حساب می‌آیند، از این‌رو باید اقدامات در حوزه مناسب‌سازی فضاهای شهری با سرعت بیشتری انجام و به روزرسانی شود.

مدیر بهزیستی شهرستان ری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حوزه پیشگیری ۳۵ کمپ اعتیاد و ۳۵ مرکز درمان سرپایی دارای مجوز در این شهرستان فعالیت می‌کنند.

رضایی‌اصل با تاکید بر اینکه بازتوانی جامعه هدف یکی از اولویت‌های کاری سازمان بهزیستی است، گفت: در این راستا با تخصیص منابع اعتباری نسبت به بازتوانی معتادان بهبودیافته اقدام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به این‌که اعتیاد معضلی اجتماعی و خانمان‌سوز است، سازمان بهزیستی با آگاهی‌بخشی به جامعه درباره مصائب و آفت‌های این پدیده، اقدامات پیشگیرانه‌ای را انجام می‌دهد.

مدیر بهزیستی شهرستان ری در ادامه از افزایش مستمری ماهیانه مددجویان به عنوان یکی از مطالبات سازمان بهزیستی یاد و تصریح کرد: اگرچه در سال ۹۹ بر اساس مصوبه مجلس و حمایت دولت مستمری این افراد افزایش ۲ تا ۳ برابری به خود دید، اما با توجه به تورم لجام‌گسیخته افزایش مستمری کفاف زندگی آنان را نمی‌دهد.

رضایی‌اصل عنوان کرد: جامعه هدف خدمات سازمان بهزیستی با چالش‌های دشواری مانند مسائل معیشتی و اقتصادی، تامین مسکن و ودیعه مسکن مواجه‌اند، از این‌رو افزایش مستمری ماهیانه می‌توانند تا حدودی از مشکلات و مصائب آن‌ها بکاهد.

منبع بهزیستی استان تهران
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه