مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

بزرگ ترین مجموعه تفرجگاهی در حسن‌آباد ساخته می شود

رییس شورای اسلامی شهر حسن‌آباد، احداث منطقه تفرجگاهی به وسعت هکتار در شهر حسن‌آباد فشافویه را یکی از بزرگ ترین اقدامات شورای اسلامی دوره پنجم شهر حسن آباد در جنوبی ترین منطقه استان تهران دانست.

«علیرضا زندی کریمخانی» رییس شورای اسلامی شهر حسن‌آباد در گفت و گو با خبرنگار روزنامه سراسری سایه افزود: یکی از کارهای بزرگی که در شهر حسن آباد و در دوره پنجم شورای اسلامی در دستور کار قرار گرفت، خدمات رسانی مطلوب به تمام نقاط شهر است که یکی از آنها ساخت پارک و منطقه تفرجگاهی 30 هکتاری در مرکز شهر و در مجاورت نهر سیآب است.a

وی با اشاره به اهمیت این پروژه و موقعیت جغرافیایی آن، خاطرنشان کرد: این پارک تفرجگاهی در مرکز شهر حسن آباد و در مجاورت نهر سیاب، طرح بزرگ مسکن مهر و نیز شهرک جانبازان که تراکم جمعیتی بالایی دارند، احداث شده است. زندی کریمخانی با اشاره به اینکه پروژه مسکن مهر و شهرک جانبازان در حاشیه شهر قرار دارند و از لحاظ بافت فرهنگی و اجتماعی دارای ضعف ها و کمبودهایی بودند، که به دلیل قرار گرفتن در حاشیه رودخانه و رشد بیش از حد نیزار و دپوی زباله، به محلی برای پاتوق معتادان متجاهر و توزیع مواد مخدر تبدیل شده بود.

رییس شورای اسلامی شهر حسن‌آباد افزود: در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و خدمت به مردم خوب این منطقه، مقرر شد یک مرکز تفرجگاهی به وسعت 30 هکتار در این محدوده احداث شود که 13 هکتار آن در زمان شورای اسلامی دوره پنجم اجرا خواهد شد و از این میزان 4 هکتار آن در هفته دولت به بهره برداری رسید.

زندی کریمخانی تصریح کرد: پارک تفرجگاهی شهرحسن آباد پیش از این، محل تخلیه نخاله های ساختمانی بود که با همت و تلاش شورای شهرستان حسن آباد، ضایعات و پسماندهای این منطقه جمع آوری و به بیرون از شهر منتقل شد. همچنین نهر سیاب که به محل تجمع فاضلاب و باتلاقی از گنداب تبدیل شده بود که وجود حیوانات موذی و پشه و آلودگی زیست محیطی در این محل باعث نارضایتی مردم شده بود اما خوشبختانه با احداث پارک و مرکز تفرجگاهی در این محل؛ یک کار بزرگ و ماندگار در شهر حسن آباد انجام شد و اکنون شاهد هستیم که بهترین و مدرترین ساختمان ها در این منطقه در دست ساخت است و این محله به یک منطقه زیبا و دلنشین تبدیل شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کمبود سرانه ورزشی، تفرجگاهی و فرهنگی در شهر حسن آباد بویژه در محله پرجمعیت مسکن مهر، گفت: قرار داشتن بزرگ ترین شهرک صنعتی خاورمیانه در فشافویه که بخشی از واحدهای تولیدی و خدماتی آن با تلاش و همت شبانه روزی شهروندان این بخش صورت می گیرد، ضروری بود تا برای رفع نیازهای رفاهی و فرهنگی این مردم زحمتکش، فعال و کوشا در عرصه تولید، محلی برای تفریح خود و خانواده شان ایجاد کنیم و در این راستا با بهره برداری از فازهای مختلف این پروژه، همه کمبودها در حوزه های فرهنگی، ورزشی تفریحی و رفاهی مردم جبران می شود و یکی از اهداف شورای اسلامی شهرحسن آباد برای جلوگیری از مهاجرت مردم این شهر ، محقق خواهد شد. همچنین برای استفاده از امکانات تفریحی و رفاهی دیگر نیازی به سفر به شهرهای اطراف و صرف هزینه و وقت مردم این شهر نیست و همه نیازهای رفاهی و تفریحی آنها در این پارک تفرجگاهی تامین خواهد شد.

وی، تامین آب برای توسعه فضای سبز این پارک 30 هکتاری را یکی از دغدغه های شورای شهر حسن آباد دانست و افزود: ایجاد فضاهای تجاری و غرفه های مختلف به منظور دسترسی بیشتر مردم به نیازها از یک سو و کسب درآمد برای شهرداری نیز در دستور کار شورا قرار دارد که برای رسیدن به این هدف دو طرح آبرسانی برای تامین آب پارک در نظر داریم که یکی احداث تصیفه خانه آبهای سطحی داخل شهر است که مصوب شده و در حال احداث است و برای اجرای آن پنج میلیارد و 200 میلیون تومان بودجه تخصیص داده ایم و تا پایان سال 1399 به بهره برداری می رسد که با اجرای این طرح، توسعه و تجهیز پارک تسریع پیدا می کند.

این مقام مسئول چشم اندازهای زیبایی را برای اجرای این پارک ترسیم کرد و اظهار داشت: ایجاد باغ پرندگان و جنگلکاری نیز یکی دیگر از امکانات تفریحی این پارک بزرگ است که اگر بتوانیم آب مورد نیاز در تابستان را حل کنیم سرعت اجرای طرح و توسعه پارک به سرعت انجام خواهد شد که به دنبال تهیه یک حلقه چاه برای این منظور هستیم.

همچنین طرح های زیربنایی تامین روشنایی پارک از طریق انرژی خورشیدی که پنل های آن نصب شده و ایجاد تصفیه خانه آب را در دستور کار قرار دادیم که از 85 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

با همت فرماندار و بخشدار، طرح مطالعاتی انتقال آب رودخانه شاه چای به نهر سیاب را در دستور کار داریم که اعتبار طرح مطالعاتی در نظر گرفته شده که در صورت اجرای این طرح، نه تنها مشکل تامین آب فضای سبز شهر حسن آباد حل می شود بلکه در کیفیت آب شرب و بالا آمدن سطح آب سفره های زیر زمینی نیز تاثیر خواهد گذاشت.

وی از شناسایی مشکلات شهر حسن آباد در دوره پنجم مدیریت شورا خبر داد و گفت: یکی از مشکلات صاحبان صنایع شهرک صنعتی شمس آباد که در حوزه شهرداری حسن آباد است مشکل جدول و آسفالت ورودی شهرک بود که جدول گذاری و آسفالت80 درصد کوچه ها و معابر این منطقه انجام شد.

رییس شورای اسلامی شهر حسن‌آباد، همچنین به تشریح برنامه ها و طرح های دیگر این شورا در بخش های مختلف شهر اشاره کرد و گفت: یک واحد فرهنگسرا در خیابان مصلی، کوی فرهنگیان و محله بهشت در دست ساخت داریم که تا پایان دوره باید به بهره برداری برسد. در محله کنارگرد هم که یکی از طرحهای مسکن مهر در این محل قرار دارد در حال احداث سالن چند منظوره هستیم و تا دهه فجر به بهره برداری می رسد. ساخت چندین زمین ورزشی در کنار مجموعه تفرجگاهی کنار نهر سیآب هم در دستور کار قرار دارد.

در جای جای شهر که احساس کردیم مراکز خدماتی رفاهی نیاز است در حال احداث آن هستیم. کنار پارک خانواده، پارک مخصوص بانوان را توسعه دادیم که دارای سالن ورزشی و کلاسهای فرهنگی و آموزشی هستند.

تمام فضای فرهنگسرای شهر را که در اختیار امور کتابخانه ها بود از این نهاد تحویل گرفتیم و فعالیتهای فرهنگی – ورزشی و امور رفاهی مردم را زیر نظر شورا انجام می دهیم؛ ضمن اینکه کتابخانه هم فعال است و برای توسعه آنها برنامه های زیادی تدوین کرده ایم.

ایجاد اماکن ورزشی، جدول گذاری و آسفالت پارک ها و محله ها نیز جزو برنامه های اصلی شهرداری است.

همچنین با توجه به آبگرفتگی بلوار اصلی شهر حسن آباد در هنگام بارندگی؛ نهر کنار بلوار را برای هدایت آبهای سطحی تعریض کردیم که با اجرای این پروژه خوشبختانه سال گذشته هیچگونه آبگرفتگی در سطح شهر نداشتیم.

زندی کریمخانی روند اجرای مدیریت شهری را خوب ارزیابی کرد و گفت: بعد از استفعای آقای تاجیک؛ آقای هلالی پروژه های عمرانی را به خوبی پیش می برد و خدمات شهری به خوبی انجام می شود. البته با توجه به افزایش نرخ تورم، اکثر پیمانکاران قادر به ادامه کار نیستند و اجرای پروژه های عمرانی به کندی صورت می گیرد. لذا اکثر شرکت ها از اجرای طرحها به دلیل نرخ بالای تورم سرباز می زنند و صحنه را خالی می کنند. دلیل این موضوع هم گرانی آهن آلات، مصالح ساختمانی و سایر کالاها است.

با توجه به اینکه مسئولیت اصلی شهرداری کارهای عمرانی است و این نهاد اگر کارهای عمرانی نکند حرفی برای گفتن ندارد .

وی اظهار داشت: در قراردادهای شهرداری هیچگونه تعدیلی دیده نشده اما 25 درصد افزایش قرارداد برای همه پیمانکاران برای حجم قرارداد دیده شده و برای افزایش قیمت نمیتوانیم تعدیل انجام دهیم. و این موضوع بی حساب و کتاب است و هر پیمانکاری که میآید حساب و کتاب و برنامه ریزی کند و قیمت بدهد برای گرفتن کار در حد 10 تا 15 درصد می گوید نرخ تعدیل به آن تعلق می گیرد اما نه به این صورت.

وی با اشاره به توقف عملیات اجرایی احداث کمربندی حسن آباد به عنوان یکی از بزرگ ترین پروژه های عمرانی این منطقه، اظهار داشت: افزایش نرخ تورم در چندین مرحله، موجب انصراف پیمانکار از اجرای جدول گذاری شده و حاضر به انجام آسفالت پروژه نیست دلیل آن هم این است که می گوید: روزی که می خواستم جدول گذاری کنم، جدول متری 40 هزار تومان بوده اما الان قیمت جدول بالا رفته و هر متر 120 هزار تومان شده است سطح دستمزد ها هم افزایش پیدا کرده؛ دستمزد کارگر در ابتدای سال 80 هزار تومان بوده این در حالی است که اکنون 180 تا 200 هزار تومان شده است؛ البته این مشکل گریبانگیر همه شهرداریها شده لذا از سازمان مدیریت و برنامه ریزی می خواهیم که راه حلی برای این مشکل بیاندیشند. اگر تعدیل ها تعلق بگیرد پیمانکار و شهرداریها با خیالی آسوده کار انجام میدهند.

زندی کریم خانی در ارتباط با شیوع ویروس کوید 19 هم بیان کرد: در ایام کرونا ما مشکلات زیادی داشتیم که یکی از این مشکلات ارائه خدمات بهداشتی درمانی به شهروندان بود؛ یک مرکز در سازمان تامین اجتماعی حسن آباد ساخته شد اما الان که موقعیت اضطرار و بحران است و باید به صورت شبانه روزی در خدمت مردم باشد، به صورت اداری خدمات ارائه می کند که با شرایط موجود اگر در وضعیت بحران قرار بگیریم امکانات بهداشتی و درمانی پاسخگوی شهروندان نخواهد بود.

فرماندار ویژه شهرستان ری هم موضوع را پیگیری کرد و مسئولان بهداشت و درمان کمک کردند؛ امکانات هست فقط ارائه خدمات باید بیشتر شود. در حال حاضر معضل اصلی اخذ مجوزها است که بتوانند خدمات رسانی مطلوب به شهروندان در شبانه روز داشته باشند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه