مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

صدور رأی اولیه در پرونده‌ کانال‌ مرگ/ دادگاه، آب منطقه‌ای را مقصر اعلام کرد

دادستان شهرستان ری گفت: در حادثه سقوط کودک ۵ ساله در کانال آب امین‌آباد، ۸۰ درصد آبیاری و زهکشی آب منطقه‌ای و ۲۰ درصد والدین به عنوان مقصر شناخته شدند که آبفا اعتراض کرده است.

غلامرضا نوفرستی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، اظهار کرد: در خصوص حادثه ۱۶ مرداد ماه امین‌آباد که یک کودک ۵ ساله با سقوط در کانال آب ری-ورامین جان خود را از دست داد، بررسی‌های کارشناسی انجام و نتایج آن اعلام شد.

وی گفت: بر اساس نظر کارشناسان قضائی، مسؤول آبیاری و زهکشی شهرستان ری به میزان ۸۰ درصد و والدین کودک به میزان ۲۰ درصد در این حادثه به عنوان مقصر شناخته شده‌اند.

دادستان شهرستان ری در ادامه بیان کرد: نظریه کارشناسی به طرفین پرونده ابلاغ شده است و والدین اعلام کردند که اعتراضی نسبت به نظریه کارشناسی ندارند اما مسؤول آبیاری و زهکشی شهرستان نسبت به این نظر اعتراض کرده‌اند.

نوفرستی ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از طرفین پرونده اعتراض کرده است، در مرحله اول نظر کارشناسی به هیأت سه نفره ارجاع می‌شود و پس از آن در صورتی که باز هم اعتراض باشد، کارشناسی به هیأت پنج و در ادامه هفت نفره ارجاع و بررسی مجدد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است و پس از تکمیل تحقیقات، تصمیم نهایی در مورد این پرونده گرفته می‌شود و اگر آبفا به عنوان مقصر نهایی شناخته شود، به پرداخت دیه و مجازات کیفری محکوم خواهد شد.

دادستان شهرستان ری در رابطه با نصب حفاظ برای این کانال آب، گفت: این موضوع در شورای تأمین شهرستان مطرح شده و آبفای شهرستان مکلف شده است که با اولویت مناطق نزدیک به ساختمان‌های مسکونی حفاظ نصب کند و این حفاظ‌ها نیز باید اطمینان‌بخش باشند که افراد سودجو نتوانند آن را بِکَنند.

نوفرستی با تأکید بر اینکه تمام طول کانال باید به طور حفاظت شده باشد و در مناطقی که لازم است باید سطح کانال نیز پوشیده شود، افزود: طبق گزارشاتی که به دادسرا ارسال شده بخشی از مسیر حفاظ‌کشی شده است و اگر کسی به تکلیف قانونی خود در این رابطه عمل نکرده باشد قطعاً پیگیری می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مناطقی که مجوز احداث مسکونی صادر می‌شود، ابتدا باید مخاطرات برطرف شود سپس اقدام به صدور مجوز مسکونی و ساخت‌وساز کنند و غیر از این باشد، تخلف است.

گزارش صدا و سیما از کانال مرگ

لزوم برخورد قاطعانه با مقصرین مرگ ۲ کودک در کانال ری ورامین

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه