مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

تخصیص آب کشاورزی استان تهران کمتر از سایر استان‌های کشور است

مدیرکل جهاد کشاورزی استان تهران گفت: در اکثر استان‌های کشور بین ۷۰ تا ۹۰ درصد آب استان به بخش کشاورزی تعلق می‌گیرد اما در استان تهران ۴۰ درصد از آب استان به بخش کشاورزی اختصاص یافته است.

کریم ذوالفقاری مدیرکل جهاد کشاورزی استان تهران ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه پروان در شهرستان ری اظهار داشت: در حال حاضر در استان تهران شرایط بسیار خوبی بین کشاورزان و متولیان بخش کشاورزی حاکم بوده و حال بخش کشاورزی تهران خوب است.

وی افزود: بخش های بزرگ مشکلات بزرگ دارند، اما در تهران و پس از جدا شدن استان البرز، امروز ۱ درصد از اراضی و بیش از ۵ درصد از تولیدات کشاورزی کشور در استان تهران برداشت می‌شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان تهران در ادامه گفت: بهره‌وری در استان تهران بسیار قابل توجه است و مجموع تولیدات استان تهران به ۳۲ تن در هکتار می‌رسد که این نشانگر بهره‌وری سه برابری استان تهران نسبت به میانگین کشور است.

ذوالفقاری بیان کرد: در اکثر استان‌های کشور بین ۷۰ تا ۹۰ درصد آب استان به بخش کشاورزی تعلق می‌گیرد اما در استان تهران ۴۰ درصد از آب استان به بخش کشاورزی اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: از سال ۹۵ تا به امروز تولید محصولات کشاورزی استان تهران نزدیک به یک میلیون تن افزایش پیدا کرده است که این افتخار بزرگی برای کشاورزان است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان با انتقاد از خام فروشی در بخش کشاورزی تصریح کرد: این موضوع در بخش صنعتی نیز وجود دارد و ۶۷ درصد محصولات استان فرآوری و سپس به فروش می‌رسد.

ذوالفقاری گفت: صنایع تکمیلی استان در بخش کشاورزی به شدت در حال افزایش است، همچنان که در سال ۹۶، حدود ۱۸۰ هزار تن ظرفیت سردخانه‌ای در استان وجود داشت که در سال جاری به ۶۰۰ هزار تن در حال بهره‌برداری و ۶۰۰ هزار تن نیز با پیشرفت فیزیکی ۳۰ تا ۶۰ درصد وجود دارد.

وی با اشاره به ظرفیت کشاورزی استان تهران بیان کرد: ۱۲ درصد شیر ایران در استان تهران تولید می شود که پس از استان اصفهان، رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان تهران در پایان خاطر نشان کرد: ۱۷ درصد تخم مرغ و ۶۰ درصد گیلاس کشور در استان تهران تولید می‌شود، به علاوه رتبه نخست در گل شاخه بریده را نیز دارا هستیم اما تغییر کاربری اراضی کشاورزی باعث ایجاد برخی مشکلات شده است که باید تدابیر مناسبی برای آن اندیشیده شود.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه