مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

ایستگاه هواشناسی شهرری راه اندازی می شود

معاون استاندار تهران گفت: شهرداری تهران در آزادراه تهران-قم که تحت پوشش هیچ مرکز آتش‌نشانی نیست، به منظور امدادرسانی سریع در مواقع بروز حادثه، ایستگاه آتش‌نشانی احداث کند.

حسین توکلی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری روز گذشته در جلسه پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان ری اظهار کرد: کشور ما از جمله کشورهایی است که با اکثریت بلایای طبیعی مواجه بوده و رخدادهای متعددی نیز در سال‌های اخیر باعث جان باختن برخی شهروندان شده است.

وی با اشاره به وقوع سیلاب در جاده خاوران پس از هر بارندگی، ادامه داد: در بحث مقابله با بحران باید ظرفیت زیستی شهرها کنترل شود زیرا به دلیل بارگذاری‌های اشتباه گذشته زیست محیطی منطقه با آسیب مواجه شده است.

فرماندار شهرستان ری با بیان اینکه امروز برای مدیریت بحران مشکل ساختار اداری نداریم، تأکید کرد: نگاه دستگاه اجرایی به بحران باید تغییر کند و مسئله مدیریت بحران باید اولویت همه دستگاه‌های اجرایی باشد تا برنامه‌ریزی و آمادگی لازم برای مقابله با بروز هرگونه حادثه‌ای داشته باشند.

فنس‌کشی کانال امین آباد تا پایان هفته

توکلی با اشاره به جان باختن یک کودک در کانال انتقال آب امین آباد ابراز کرد: شرکت آب منطقه‌ای و دهیاری‌های متولی این کانال تا آخر هفته جاری باید نسبت به این موضوع تعیین تکلیف کرده و به صورت شراکتی نسبت به فنس کشی کانال اقدام کنند ضمن آنکه دادستانی به دنبال علت حادثه و برخورد با مقصران این اتفاق است.

وی در ادامه با اشاره به مسائل و موضوعات خاص شهرستان ری بیان کرد: در بحث کرونا علاوه بر کنترل و رسیدگی وضعیت شهرستان، با موضوعات کلانی مانند انجام تست از معتادان متجاهر استان تهران، غربالگری مسافران بین المللی فرودگاه امام خمینی(ره)، کنترل آسایشگاه کهریزک و موارد دیگر روبرو بودیم که از شرایط ویژه این شهرستان است.

معاون استاندار تهران در رابطه با منشاء بوی نامطبوع تصریح کرد: انتشار بوی نامطبوع در جنوب شهرستان مورد اعتراض مسافران و توریست‌ها همچنین ساکنین منطقه واقع شده که منشاء آن آراد کوه است اما برخی دستگاه‌های متولی به جای رسیدگی به این موضوع از بار مسؤولیت شانه خالی می‌کنند که پیگیر موضوعات حقوقی آن هستیم.

توکلی در ادامه تاکید کرد: شهرداری تهران باید در آزادراه تهران-قم ایستگاه آتش‌نشانی احداث کند زیرا این منطقه بحث ملی است و شهرهای حسن آباد، کهریزک و باقرشهر از نظر مالی و تجهیزاتی توان پوشش حوادث این منطقه از آزادراه را ندارند.

وی در پایان با اشاره به افزایش ۴۵ درصدی بارندگی‌ها در دوسال اخیر در شهرستان ری گفت: ایستگاه هواشناسی شهرری در گذشته فعال بوده که در حال حاضر تعطیل است و به زودی در مکان جدید پس از بررسی مسائل فنی ایستگاه جدید راه‌اندازی می‌شود.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه