مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

یکهزار تن کلزا از کشاورزان شهرستان ری خریداری شد

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ری با بیان اینکه برداشت دانه روغنی کلزا از مزارع شهرستان پایان یافته است، گفت: تاکنون یکهزار هزار تن کلزای کشاورزان ری توسط مراکز خرید دولتی خریداری شده‌است.

جبرییل برادری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم کلزا از سوی دولت ۴۶ هزار و ۶۰۰ ریال اعلام شده که پس از تحویل کامل این محصول به حساب کشاورزان واریز می شود.

وی با بیان اینکه عملکرد کشاورزان شهرستان ری در تولید دانه روغنی کلزا در حدود ۲ تن در هر هکتار است، عنوان کرد: امسال ۶۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ری زیر کشت دانه روغنی کلزا رفته بود که هم اکنون ۵۰۰ هکتار از آن برداشت شده است.

برداری ادامه داد: ۲ مرکز خرید در شهرستان های ورامین و اسلامشهر کلزای تولیدی کشاورزان را تحویل می گیرند.

وی با بیان اینکه کشت کلزا در شهرستان ری به عنوان کشت دوم انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: کشت پاییزه کلزا به دلیل اینکه ریشه آن تا عمق ۷۰ سانتی متری زمین فرو می‌رود و باعث افزایش ۲۰ درصدی محصولات در کشت اول می‌شود.

برادری در پایان اضافه کرد: کشت متناوب گندم، ذرت و کلزا به صورت دوره‌ای در مزارع کشاورزی یکی از راهبردهای وزارت جهاد کشاورزی برای بهره وری بهتر از آب و خاک است.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری با دارا بودن ۲۸۲۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران، سالانه در حدود ۸۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی تولید می‌کند.

این شهرستان دارای رتبه اول در تولید گندم، ذرت علوفه‌ای، صیفی جات، شیر و رتبه دوم را در تولید جو و تخم مرغ در استان است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه