مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

سه دامداری متخلف زیست محیطی شهرستان ری به دادگاه معرفی شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری گفت: سه دامداری متخلف به‌دلیل نداشتن تصفیه‌خانه و سامانه مدیریت پسماند در حسن‌آباد فشافویه این شهرستان به دادگاه معرفی شد.

زهره عبادتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دامداری های متخلف در صورت برطرف نکردن مشکلات زیست محیطی بر اساس قانون به مراجع قضایی معرفی و در صورت رعایت نکردن نکات بهداشتی پلمب می شوند.

وی با بیان اینکه هر کدام از این دامداری ها بین ۵۰۰ تا یکهزار راس گاو شیری دارند، خاطرنشان کرد: دامداری های موظف هستند فاضلاب بخش شیردوشی خود را حتما تصفیه نمایند و سپس در طبیعت رها سازی کنند.

عبادتی در ادامه با اشاره به اینکه انباشت غیر اصولی پسماند دامداری ها باعث تولید گاز متان می شود، افزود: این گاز گلخانه ای، خطرناک است و اگر به خوبی مدیریت نشود باعث گرمایش زمین می شود.

این مسئول یادآور شد: دامداری ها باید از گاز متان در تامین سوخت واحد تولیدیشان استفاده کنند تا ضمن کاهش هزینه سوخت از خطر این گاز به محیط زیست نیز جلوگیری نمایند.

رئیس اداره محیط زیست ری احداث تصفیه خانه را اولویت های زیست محیطی دامداری های جنوب پایتخت عنوان کرد و گفت: تصفیه خانه موجب کاهش مصرف آب و استفاده از آن در بخش کشاورزی و شستشوی دامداری های و در بلند مدت موجب کاهش هزینه تولید می شود.

به گزارش انعکاس ری ، بوی نامطبوعی که در مسیر عوارضی تهران – قم تا فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) بویژه ماه های گرم سال به مشام می رسد، طی چند سال اخیر همواره خبرساز بوده و حل نشده باقی مانده است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست اسفندماه سال گذشته در جریان بازدید از محل تصفیه خانه دامداری ها و واحدهای صنعتی مستقر در جنوب پایتخت عنوان کرد که رئیس جمهوری به شهرداری تهران دستور داده تا بوی نامطبوع منطقه برطرف شود.

بر اساس بررسی های لازم، ۱۰۰ نقطه از منابع آلوده کننده شامل فاضلاب، کارخانجات، کشتارگاه، دامداری و مراکز جمع آوری پسماند شناسایی شده اند و تمهیدات لازم برای اصلاح و انتقال این مراکز اندیشیده شده که دامداری شهرستان ری نیز بر مبنای این ساماندهی پایش می شوند.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی درحدود یک میلیون نفر  در جنوب استان تهران واقع شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه