مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

تولید یک میلیارد و ۸۷۶ میلیون کیلو وات ساعت برق در نیروگاه ری

مدیرعامل نیروگاه برق ری با تاکید بر تولید حداکثری انرژی در متنوع ترین نیروگاه گازی کشور، اعلام کرد: از ابتدای سالجاری تا پایان آبانماه، این نیروگاه بیش از یک میلیارد و ۸۷۶ میلیون کیلو وات ساعت انرژی برق تولید کرد..

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی انعکاس ری ؛ حمید بادرستانی روز پنجشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: از یک میلیارد و ۸۷۶ میلیون کیلو وات ساعت انرژی برق تولید شده در نیروگاه ری حدود یک میلیارد و ۸۶۵ میلیون کیلو وات ساعت به صورت خالص در اختیار شبکه سراسری برق کشور قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بازدید و تعمیرات واحدهای این نیروگاه با تولید حداکثری همزمان شده است، افزود؛ واحدهای تولید انرژی نیروگاه ری مطابق با برنامه از پیش تعین شده و با هماهنگی مرکز کنترل، بعد از عبور موفق از پیک مصرف تابستان و در نیمه دوم سال با استفاده از توان متخصصان پرتلاش و جهادگر خود توانسته است با وجود تعمیرات اساسی و بازدید های دوره ای بطور همزمان، از مابقی ظرفیت خود برای تولید انرژی به طور مطلوبی استفاده کند.

به گفته این مسئول، تعمیرات پیشگیرانه و پایش مداوم واحدهای تولید انرژی به صورت دقیق و با جدیت در حال انجام است و حفظ و تقویت سطح آمادگی واحدهای تولیدی این نیروگاه برای تابستان آینده یکی از مهمترین برنامه های نیروگاه خواهد بود.

نیروگاه گازی ری در زمینی به مساحت ۵۲ و نیم هکتار در هفت کیلومتری مرکز شهرستان ری در نزدیکی پالایشگاه تهران قرار دارد، این نیروگاه در بدو تاسیس (۱۳۵۶) با نصب ۴۴ واحد توربین گازی با ظرفیت اسمی ۱۳۷۱ مگاوات در ۲ تیپ جنرال الکتریک و وستینگهاوس با تولید ۲۰ درصد برق مصرفی کشور شروع بکار کرد و هم اکنون با ۲۱ واحد توربین گازی با ظرفیت ۸۰۰ مگاوات برق تولید می کند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه