مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

مسجد جامعی: کار شهرداری موزه داری نیست

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران از تبدیل کارخانه سیمان به موزه سیمان گلایه کرد و گفت: باید ارتباط این کارخانه با فضای شهری برقرار شود.

احمد مسجد جامعی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به فراخوان شهرداری تهران برای طراحی موزه سیمان در شهر ری گفت: موزه داری وظیفه شهرداری نیست و شهردار تهران باید همه شئونات شهر را در نظر بگیرد و ساخت این موزه چه اتفاقی را در شهر رقم می‌زند؟.

وی با بیان این که  تبدیل کارخانه سیمان به موزه از زمانی که اسحاق جهانگیری وزیر صنعت بود مطرح شده است گفت: آن زمان قرار بود که وزارت صنعت راسا وارد شود و کارخانه سیمان را به موزه تبدیل کند نه این که شهرداری تهران برای آن هزینه کند و آن را بسازد و این در حالی است که شهرداری در کار خود مانده و قطعا دولت نیز با این شرایط نمی‌تواند به ما کمکی کند.

مسجد جامعی با بیان این که  در شهر ری دو اثر تاریخی قرار دارد که این منطقه را تحت تاثیر قرار داده است گفت: چشمه علی یکی از با ارزش‌ترین آثار تاریخی ثبت شده ری است و دژ رشکان که متعلق به دوره اشکانیان نیز است، سبب شده که مجوز ساخت محدود در شهر ری بدهند و لازم است کارخانه سیمان نیز در ارتباط با این دو اثر تاریخی، ساماندهی شود.

وی با بیان این که مالکیت این موزه مهم است گفت: این کارخانه اگر صرفا به موزه و آن هم موزه سیمان و نه مردم شناسی تبدیل شود، مشکلی از شهر حل نمی‌کند چرا که سیمان مسئله تخصصی است اما اگر بتوانیم این کارخانه را به گونه‌ای تبدیل کنیم که در ارتباط با فضای شهری باشد می‌توان به این مهم امیدوار بود.

مسجد جامعی با بیان این که مرمت این کارخانه ۱۰۰ ساله بسیار مهم است اظهار کرد: تاسیسات و دستگاه‌هایی در این کارخانه است که حتی شرکت زیمنس آلمان نیز آنها را ندارد که باید از این تجهیزات حفاظت شود و همچنین اصالت بنا را نیز حفظ کرد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه