مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

سازمان زندان ها و مرکز بازپروری فشافویه باید پاسخگوی رها سازی معتادان در سطح شهر باشند

مدیر روابط عمومی بهزیستی شهرستان ری با انتقاد از برخی رسانه ها نسبت به انتشار اخبار کذب و فاقد منبع موثق و منتصب کردن آن به بهزیستی؛ گفت: رها کردن تعدادی از معتادان در باقرشهر و کهریزک هیچ ارتباطی به بهزیستی شهرستان ری ندارد.

خانم محمدیان افزود: تعدادی از کانال ها و سایت ها در شهرری در چند روز گذشته خبری منتشر کردند مبنی بر اینکه اخیرا شاهد بوده ایم که در شرایط کرونایی، تعدادی از معتادان از سوی بهزیستی شهرستان ری با اتوبوس در خیابان های باقرشهر و کهریزک تخلیه شده اند که این حرکت اهانت به مردم این منطقه بوده است.

وی با اشاره به اینکه براساس قانون مطبوعات، رسانه هایی که خبری را که فاقد اعتبار و جعلی از یک نهاد، سازمان، اداره و …. منتشر کنند، در صورت اثبات خلاف ادعای آنان؛ موظف هستند جوابیه یا تکذیبیه خبر منتشره را در شماره بعدی نشریه خود و در همان صفحه ای که خبر قبلی را منتشر کرده اند انتشار دهند.

محمدیان به منظور تنویر افکار عمومی توضیحاتی در این زمینه ارائه کرد و  اظهار داشت: برای درخواست تاسیس کمپ های بازپروری و درمان معتادان در شهرستان ری و حتی در شهرستانهای استان تهران علاوه بر مجوز هایی که بهزیستی می دهد، برخی نهادها مثل: سازمان زندان ها، سپاه ؛ پلیس مبارزه با مواد مخدر، از سوی شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر  مجوز می گیرند و افراد به طور مستقل می توانند کمپ هایی راه اندازی کنند و زیر نظر نهادهای فوق که به آنها مجوز داده اند، به فعالیت های خود ادامه دهند.

وی افزود: کلیه کمپ هایی که در شهرری فعالیت می کنند زیر نظر بهزیستی نیستند اما برخی افراد تصور می کنند که تمامی مجوزهای راه اندازی کمپ توسط بهزیستی صادر می شود.

محمدیان با اشاره به خبر ترخیص عده ای از معتادان که به خاطر شرایط کرونایی با اتوبوس در کهریزک و باقرشهر رها شده اند، تصریح کرد: تمامی این معتادان در مرکز نگهداری فشافویه که زیر نظر مستقیم سازمان زندان ها است ترخیص شده اند لذا سازمان زندانها باید پاسخگوی رها سازی معتادین مرکز فشافویه باشد.

مدیر روابط عمومی  بهزیستی شهرستان ری با انتقاد از برخی اصحاب رسانه که برای جذب مخاطب و مطرح کردن خود دست به هر اقدام غیر اخلاقی و غیر حرفه ای می زنند؛ تاکید کرد: خبر خوب، خبری است که سازمانها، ارگان ها و سایر مخاطبان در مقابل انتشار اخبار مختلف بویژه خبرهای انتقادی جوابیه ارسال کنند نه اینکه رسانه ها بعد از انتشار خبر و خلاف واقع بودن آن، تکذیبیه بزنند که متاسفانه گاها این کار صورت نمی گیرد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه