مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

اقدامات معاونت امور توسعه و پیشگیری دفتر اعتیاد مراکز اقامتی و بازتوانی معتادان

به منظور مقابله با انتشار ویروس کرونا در بهزیستی شهرستان ری صورت گرفت؛

همزمان با ورود بیماری کووید 19 به کشور و اطلاع رسانی سراسری و بسیج عمومی، جلسات توجیهی برای مدیران مراکز اقامتی و مددیاران اعتیاد اداره بهزیستی با، همکاری شبکه بهداشت شهرستان برگزار شد.

علی حسین معین نعمتی مدیر بهزیستی شهرستان ری با اعلام این خبر افزود: همچنین در اقدامی دیگر، به منظور مقابله با ویروس کرونا، 12 مرکز اقامتی مورد بازدید قرار گرفت و تمامی موارد جهت ضدعفونی و رعایت اصول بهداشتی به مسئولان مراکز توصیه و تاکید شد.
وی خاطرنشان کرد: در تمامی مراکز استفاده از مایع دستشویی، استفاده از ظروف غذاخوری بهداشتی، ضدعفونی اتاق بیماران و تمامی قسمت های مرکز و استفاده از ماسک و دستکش در تمامی مراکز تاکید شد. ممنوعیت پذیرش بیمار جدید در همه مراکز و ممنوعیت ترخیص بیماران تبصره 2 ماده 16 و نیز تردد میهمان، افراد متفرقه و ملاقات حضوری با خانواده ها به مراکز اقامتی تا اطلاع بعدی ممنوع اعلام شد و ابلاغیه آن به طور رسمی و کتبی و همچنین از طریق تماس تلفنی به مدیران و مسئولان فنی تمامی مراکز اقامتی اعلام شد.
همچنین در راستای کنترل این بیماری و جلوگیری از شیوع آن، به تمامی مراکز ابلاغ شد که در حین ترخیص تمام علائم جسمانی مددجویان حتما باید توسط مسئول فنی کنترل گردد.
نعمتی گفت: کارشناس پیشگیری به همه مسئولین مراکز اعلام کرد که در صورت مشاهده موارد مشکوک با کوچکترین علائم آنفولانزا، به بهزیستی شهرستان و مسئول فنی مرکز اطلاع داده شود. همچنین با توجه به شرایط حساس و اهمیت کنترل این موضوع مسئول فنی سه روز در هفته ملزم است که در مرکز حضور یافته و بیماران را ویزیت نماید.
همکاری لازم با مراکز درخصوص تهیه مواد ضدعفونی کننده و مکاتبه جهت تخفیف پرداخت هزینه های بهداشتی و نیز مکاتبه با بهزیستی استان تهران درخصوص تمدید دوره شش ماهه بیماران ماده 16 مراکز که طول درمان آنها به پایان رسیده است، بخشی از اقدامات معاونت امور توسعه و پیشگیری دفتر اعتیاد مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی معتادین درخصوص مقابله با کرونا در این مدت بوده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه