مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

مساجد تعطیل نشدند بلکه ماموریت شان تغییر کرده است

شاکری عضو هیئت امنای مسجد جامع امام رضا (ع) بیان کرد

  عضو هیئت امنای مسجد جامع امام رضا (ع): با بیان اینکه مسجد تنها نهادی است که هیج زمان فعالیتش تعطیل نمی شود، اظهار کرد: فعالیت مساجد در دوران دفاع مقدس، در روزهای تهدید صدام حسین به بمباران شهرهای مختلف کشورمان و در دوره ترورهای برخی از گروهک های تروریستی ضد انقلاب، و در سایر بحران های اجتماعی، سیاسی و امنیتی، هیچ‌ گاه تعطیل نشد.

شهرام شاکری عضو هیئت امنای مسجد جامع امام رضا (ع) افزود: اکنون که کشور ما همچون ده ها کشور دیگر جهان دچار بحران فراگیر گسترش ویروس کرونا شده است مساجد، تنها نهادی است که فعالیت آن تعطیل نشده است.

وی ادامه داد: ماموریت مساجد در زمان حاضر تغییر کرده است و این خانه های خدا، پایگاه و مسجدی ها و بسیجی ها، سربازان دفاع از سلامت آحاد مردم کشور عزیزمان هستند.

شاکری با بیان اینکه واحد بهداشت مسجد جامع امام رضا (واقع در تهران، خیابان خاوران، خیابان شهید ناصری) که پیش از این خدمات رایگان در حوزه پزشکی و سلامت به مردم ارائه می کرد، با ظهور ویروس کرونا اقدام به تشکیل کارگروهی در راستای مقابله با این ویروس کرد، یادآور شد: واحد بهداشت این مسجد با همراهی و همکاری اعضای هیئت امنا و بسیجیان چندین بار به صورت دقیق و کامل اقدام به ضدعفونی کردن معابر عمومی منطقه و محلات مختلف منطقه ۱۵ شهر تهران کردند.

یک عضو هیئت امنای مسجد جامع امام رضا (ع) افزود: اکنون زمان عمل است و بسنده نکردن به وعظ و خطابه است بر همین اساس اعضای هیئت امنا، بسیجیان و نمازگزاران مسجد جامع امام رضا (ع) در راستای اجرایی شدن حداکثری طرح ملی مبارزه با ویروس کرونا در سطحی وسیع با نصب چندین بنر و توزیع بسته های آموزشی، در عمل با مبارزه با این ویروس منحوس اقدام کرده اند.

وی با بیان اینکه همه قدردان زحمات پرستاران، پزشکان و سایر نیروهای خط مقدم مقابله با ویروس کرونا هسایم، اظهار کرد: تلاش ما در راستای سرعت بخشیدن به تحقق پویش “#کرونا را شکست می دهیم’ است که انشالله در سایه وحدت ملی هرچه زودتر انجام می شود.

شاکری در پایان گفت: اقدام مهم دیگر ما با همراهی جمعی از هیئتی ها و بسیجیان منطقه، ضدعفونی کردن وسیع معابر عمومی و محلات منطقه ۱۵ شهر تهران، در روز یک شنبه، ۲۵ اسفندماه است. انشالله هرچه زودتر با همراهی تمام مسئولان و مردم، شاهد ریشه کن شدن این ویروس مهلک، و در پی آن، بازگشت وضعیت عادی به کشورمان است.

“مهران احمدپور” رئیس هیئت امنای مسجد جامع امام رضا (ع) نیز با بیان اینکه اهالی مسجد جامع امام رضا (ع) تحت هدایت های آیت الله سید باقر آیت میردامادی، گروهی فعال در مقابله با ویروس کرونا تشکیل داده اند، گفت: ریشه کن شدن این ویروس، مشروط به همت همگانی شدن پویش “در خانه می مانیم” است.

وی افزود: طبق فتوای مراجع عظام تقلید همه در برابر یکدیگر مسئول هستیم و هرگونه کم کاری در این زمینه، موجب حق الناس می شود. همه باید به نظر کارشناسان عمل کرده و به جز موارد ضروری، در خانه بمانیم.

احمدپور اضافه کرد: واحد بهداشت مسجد جامع امام رضا (ع) با عزمی جدی با همراهی خوب اهالی و بسیجیان این خانه خدا در صدعفونی کردن و ایجاد محیطی ایمن و سالم در برخی از محلات پر جمعیت منطقه ۱۵ شهر تهران اقدام کرده اند و این کار را ادامه می دهند.

 

 

از طريق علی اشرف خانلری
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.