مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

یکهزار بسته بهداشتی در مناطق کم برخوردار فشافویه شهرستان ری توزیع شد

امام جمعه بخش حسن آباد فشافویه در شهرستان ری گفت: با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا یکهزار بسته بهداشتی رایگان میان قشرهای کم‌درآمد و آسیب پذیر این بخش توزیع شد.

حجت الاسلام میثم درگاهی اظهار داشت: این بسته بهداشتی شامل ماسک، دستکش، وایتکس، مایع دستشویی و محلول ضد عفونی کننده است.
وی خاطرنشان کرد: هزینه این کالاها و مواد بهداشتی از محل کمک های خیران تامین شده است و در قالب ۶ گروه جهادی توزیع می شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری از انتشار و شیوع بیماری ویروسی کرونا، ضد عفونی کردن اماکن عمومی، مذهبی و وسایل حمل و نقل عمومی بخش فشافویه توسط مسئولان این بخش آغاز شده است.
وی ادامه داد: مرحله نخست ضدعفونی کردن مکان های عمومی بخش حسن آبادفشافویه  آغاز شده و این عملیات تا ضدعفونی کردن کامل تمامی مکان های عمومی و معابر بر اساس تاکیدات وزارت بهداشت ادامه خواهد داشت.
حجت الاسلام درگاهی تصریح کرد: در بحت آموزش وآگاه سازی مردم با چاپ بروشور واطلاع رسانی ازطریق فضای مجازی به دنبال دادن اطلاعات و آموزش های اولیه هستیم.
وی یاد آور شد: علاوه بر تلاش وزارت بهداشت و دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، بسیج و سازمان‌های مردم نهاد نیز همه امکانات خود را برای کمک به جهادگران عرصه سلامت به کار گرفته‌اند.
حسن آباد فشافویه از توابع شهرستان ری با ۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شهرری و در مسیر جاده قدیم تهران – قم قرار دارد.
شهرستان ری با جمعیتی درحدود یک میلیون نفر درجنوب استان تهران واقع شده است.
ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود.
در معمولی‌ترین حالت، این ویروس باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان “سارس” می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.
دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

طبق آخرین آمار وزارت بهداشت، تاکنون ۱۱ هزار و ۳۶۴ نفر در کشور به بیماری کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد ۵۱۲ نفر جان خود را از دست داده و ۳۵۲۹ تن دیگر بهبود یافته اند.

منبع خبرگزاری ایرنا
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه