مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

ماراتن انتخابات در قطب سیاسی پایتخت

طرفدارن نامزدهای مجلس شورای اسلامی از هر طیف و جناج سیاسی از بامداد امروز پنجشنبه که تبلیغات رسمی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز شده دیوارها و اماکن مخصوص نسب پوستر را پر از عکس و شعارهای انتخاباتی کاندیداهای مورد حمایت خود کرده اند.

شهرستان ری با دارا بودن جمعیت بالا و مردم ولایت مدار و همیشه در صحنه به عنوان یکی از تاثیرگزارترین شهرستان‌های استان تهران در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای و انتخابات میان‌دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان محسوب می شود که از بامداد امروز محل خوبی برای رقابت انتخاباتی شده است.

طرفداران نامزدهای انتخاباتی با اینکه بر اساس قانون باید در محل‌های مشخص شده عکس و پوستر بچسبانند ولی دیوارهای مدارس، ایستگاه‌های اتوبوس، علائم راهنمایی و رانندگی، دیوار بانک‌ها، پست‌های برق و مخابرات، باجه‌های تلفن شهری، صندوق‌های پست، پل‌های عابر پیاده و سایر اماکن را محل نصب پوسترهای خود کرده‌اند.

۱۴۵۳ کاندیدا در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و پردیس در حال رقابت هستند

رییس ستاد انتخابات استان تهران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه تعداد سه هزار و ۸۷۹ نفر برای شرکت در انتخابات مجلس در استان تهران ثبت نام کرده بودند که در نهایت، شورای نگهبان صلاحیت یک هزار و ۶۷۴ نفر را تایید کرد ولی بیش از یکصد نفر از حضور در میدان رقابتها انصراف دادند، گفت: هم اکنون یکهزار و ۴۵۳ کاندیدا در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در حال رقابت هستند.

حسن بیگی ادامه داد: استان تهران ۳۵ کرسی در مجلس شورای اسلامی و چهار کرسی ویژه اقلیتهای دینی  دارد که ۳۰ کرسی آن متعلق به حوزه انتخابیه «تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس»، ۵ نماینده از هر یک از حوزه های انتخابیه «پاکدشت»، «دماوند و فیروزکوه»، «ورامین، پیشوا و قرچک»، «قدس، ملارد و شهریار» و «رباط کریم و بهارستان» و چهار کرسی برای اقلیت های دینی «کلیمی، زرتشتی، آشوری و ارامنه شمال»   دارد.

رویکرد مجموعه شهرستان ری تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات است

فرماندار ری گفت: مجموعه فرمانداری ویژه شهرستان ری با رویکرد تحقق مشارکت حداکثری و برگزاری انتخابات پرشور همراه با سلامت و امنیت کامل، اقدامات خوبی را در حوزه های مختلف انجام داده است.

تخلفات در پرونده نامزدهای انتخابات ثبت می شود

فرماندار ویژه و رئیس هیات اجرایی انتخابات شهرستان ری در ادامه این گزارش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تمامی موارد قانونی و تخلفات انتخاباتی به همراه دفترچه قانون به کاندایداهای داده شده و کلاس‌های توجیهی نیز برای آنان برگزار شده است، گفت: تخلفات در پرونده نامزدهای انتخاب ثبت می شود.

حسین توکلی کجانی با تاکید بر اینکه محل چسباندن پوستر و عکس کاندیداهای از سوی ستاد انتخابات شهرستان ری مشخص شده است، افزود: طبق بخشنامه نامزدهای انتخابات و طرفدارانشان فقط باید در محل های مشخص شده پوسترهایشان را بچسبانند.

وی یادآور شد: کمیته امحا در شهرستان ری تشکیل شده است و که بر اساس آن موارد تخلف کاندیداها از سطح شهر جمع آموری و موارد نیز در پرونده نامزدهای انتخاباتی درج می شود.

توکلی با اشاره به اینکه شهرستان ری حوزه انتخابیه فرعی تهران است، گفت: هیات های اجرایی انتخابات در شهرری و ۴ بخش کهریزک، خاوران، قلعه نو و فشافویه تشکیل شد و نگاه هیات های اجرایی شهرستان ری برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور است.

وی افزود: مجموعه فرمانداری ویژه شهرستان ری با رویکرد تحقق مشارکت حداکثری و برگزاری انتخابات پرشور همراه با سلامت و امنیت کامل، اقدامات خوبی را در حوزه های مختلف انجام داده است.

رئیس هیات اجرایی انتخابات شهرستان ری بیان داشت: با تعامل و همدلی هیات های اجرایی تمامی شعب اخذ رای به مراه نمایندگان فرماندار و اعضای شعب مشخص شده و آموزش های لازم که از اولویت های امور اجرایی انتخابات شهرستان ری می باشد را فرا گرفته اند.

توکلی تصریح کرد: یکی از اقدامات خوبی که برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات اسفند ماه صورت گرفته است برگزاری آزمون پس از پایان جلسات آموزشی برای نمایندگان فرماندار و اعضای شعب اخذ رای است که امکان ظرفیت سنجی شعب اخذ رای را فراهم می کند.

این مسئول خاطر نشان کرد: امنیت انتخابات بسیار حائز اهمیت است و در این راستا هماهنگی های لازم با نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان ری صورت گرفته و تمهیدات لازم در نظر گرفته شده است.

توکلی گفت: مشارکت سیاسی از دیگر اولویت های شهرستان ری می باشد که در این خصوص نیز جلسات متعددی با هدف ایجاد وحدت و همدلی با احزاب، تشکل ها و سازمان های مردم نهاد برگزار شده است.

۴۶۰ شعبه اخذ ری در شهرستان ری پیش بینی شده‌است

مسئول هماهنگی امور اجرایی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان شهرستان ری در  ادامه این گزارش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  اظهار داشت: ۴۶۰ شعبه اخذ رای برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در این شهرستان پیش‌بینی شده‌است.

مهدی مجیدی عنوان کرد: شهرستان ری با ۳۴۸ شعبه ثابت، ۲۳ شعبه سیار، ۷۶ شعبه روستایی ثابت، ۱۳ شعبه سیار  و جمعا با ۴۶۰ شعبه اخذ رای انتخابات را برگزار خواهد کرد.

معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری شهرستان ری ادامه داد:شهرستان ری دارای ۴حوزه فرعی انتخابات تهران است که بخش مرکزی ۲۷۶صندوق خاوران ۳۸ صندوق فشافویه ۳۴ قلعه نو۲۴ وکهریزک ۸۸ صندوق کار اخذرای را انجام خواهند داد.

مجیدی با اشاره به اینکه آموزش از اولویت های انتخابات شهرستان ری است عنوان کرد: حدود هفت هزار نفر ۱۰ هزارساعت آموزش می بینند. در دستور کار قرار دارند تا آموزش های لازم را فراگیرند.

وی یادآور شد: امیدواریم به برکت خون شهدا  اولین انتخابات در گام دوم انقلاب است حضور پرشوری مردم داشته باشند.

مجیدی ادامه داد: طبق قانون همه وزارتخانه ها و دستگاههای اجرایی موظف هستند در صورت درخواست استانداران، فرمانداران و بخشداران همه امکانات را برای انتخابات فراهم شده است.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان دوم اسفندماه امسال برگزار می‌شود.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.