مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

استقبال چشم‌گیر بانوان متأهل برای تحصیل در واحد ویژه مادران

تهمینه دانیالی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره فعالیت‌های واحد ویژه مادران دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: با تقویت ارتباطات و اطلاع‌رسانی مطلوب از 6 ماه گذشته، اکنون تعداد دانشجویان واحد ویژه مادران از 250 به 800 دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی رسیده است.

وی افزود: فعالیت واحد ویژه حامی مادران در دانشگاه آزاد اسلامی اثرات فراوانی در منطقه گذاشته است و این را می‌توان از افزایش جذب دانشجو تصدیق کرد. در دوره جدید بیش از 40‌درصد پذیرش دانشجو از بین بانوان متأهل و دارای فرزند صورت گرفته است. فضای آرام و با امکانات این واحد ویژه موجب استقبال بانوان دارای مسئولیت خانواده شده است.

رئیس واحد دانشگاهی ویژه مادران با اشاره به جذب دانشجو در نیم‌سال دوم تحصیلی نیز ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود 100 نفر از داوطلبان و متقاضیان تحصیل در این واحد ویژه دانشگاهی در نیمسال دوم پذیرش شوند. تعامل مطلوبی با حوزه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی منطقه 20 و مناطق هم‌جوار صورت گرفته و اکنون ظرفیت‌های بالفعل واحد ویژه مادران در حد مطلوبی به گروه‌های هدف معرفی شده است.

دانیالی از بازدید شهردار منطقه 20 تهران و فرمانده بسیج خواهران کشور در هفته‌های گذشته خبر داد و گفت: ارتباطات اجتماعی و تعامل با دستگاه‌های فرهنگی، اجتماعی و انقلاب موجب از بین رفتن نگاه‌های تک‌بُعدی نسبت به دانشگاه‌های تک جنسیتی شده است. توجه و تأکید ویژه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس واحد یادگار امام خمینی(ره) به رشد واحد ویژه مادران، مسئولیت و رسالت این واحد ویژه را سنگین‌تر کرده است.

وی با اشاره تجربیات موفق دانشگاه الزهرا و امام صادق(ع) در مدیریت نظامات آموزش عالی تک جنسیتی، اظهار کرد: با افزایش امکانات و تسهیلات رفاهی از جمله سالن‌های استراحت بانوان، سالن‌های تربیت‌بدنی ویژه بانوان، سامانه حمل‌ونقل و مهدکودک ویژه دانشجویانِ مادر شوق و اقبال عمومی بانوان متأهل برای تحصیل در واحد ویژه مادران دانشگاه آزاد اسلامی افزایش پیدا می‌کند.

راه اندازی مهد کودک ویژه فرزندان دانشجویان

رئیس واحد ویژه مادران تصریح کرد: مکاتبات و موافقت سازمان بهزیستی استان تهران برای تأسیس مهدکودک انجام شده و با صدور مجوز از سوی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، به‌زودی شاهد راه‌اندازی مهد کودک ویژه فرزندان دانشجویان خواهیم بود.

دانیالی درباره راه‌اندازی رشته‌ها و دوره‌های کوتاه مدت کاربردی برای دانشجویان نیز بیان کرد: سند توسعه اسلامی شدن دانشگاه‌ها در مسئولیت‌ها و تمهیداتی در حوزه زنان و خانواده بر عهده واحد ویژه مادران گذاشته است که باید مورد توجه و اهتمام کافی قرار گیرد.

دوره‌های ویژه مهارتی از جمله مهارت ویژه زندگی، اصول اولیه روانشناسی زن و خانواده برای توانمندسازی دختران و بانوان درخصوص نقش‌های ویژه اجتماعی و خانواده به‌عنوان مادر، همسر و یک فعال اجتماعی طراحی شده و برگزار می‌شود.

وی افزود: تفاهم‌هایی با حوزه بانوان فرمانداری شهرری و صندوق کارآفرینی امید انجام شده تا با برگزاری دوره‌های مهارتی مشاغل خانگی، دانشجویان را در مسیر کارآفرینی و راه‌اندازی کسب‌وکارهای خانگی قرار دهیم. دوره‌های کوتاه‌مدت تراش سنگ‌های زینتی و قیمتی و کارگاه‌های ویژه صنایع دستی از جمله برنامه‌هایی است که در همین راستا طراحی شده است.

رئیس واحد  ویژه مادران خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های مشاغل صنایع‌دستی جایگاه مطلوبی بین خانواده‌ها باز کرده و می‌توان با ارائه آموزش‌های کوتاه مدت و تجهیزات ارزان قیمت کسب‌وکارهای پرسودی را شروع کرد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه