مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

شهرستان ری زیر ذره بین محیط زیست

سعید محمودی  اظهار داشت: شهرستان ری به دلیل وجود انواع صنایع آلاینده نفتی، کارخانه سیمان تهران و انواع معضلات زیست محیطی دیگر مانند کوره‌های غیر مجاز زغال گیری و ذوب پلاستیک از سایر شهرستان‌های استان تهران بیشتر مورد توجه اداره کل محیط زیست استان تهران است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۵ نفر در اداره محیط زیست شهرستان فعال هستند، افزود: پنج نفر نیروی انسانی متخصص نیز به زودی به این مجموعه اضافه خواهد شد تا توان این اداره در برخورد با متخلفان زیست محیطی به میزان قابل توجهی ارتقاء یابد.

محمودی ادامه داد: شهرستان ری به تنهایی اندازه چندین استان کشور صنعت و واحد تولیدی دارد ولی از آنجایی که اداره محیط زیست یک نهاد حاکمیتی است در حال حاضر امکان ارتقای این اداره به اداره کل وجود ندارد.

این درحالی است که پیشتر سرپرست فرمانداری ویژه ری خواستار ارتقای ساختار اداره محیط زیست این شهرستان شده بود.

کانون اصلی آلایندگی

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب تهران قرار گرفته است، این شهرستان به دلیل استقرار صنایع مختلف تولید و خدماتی به عنوان قطب صنعتی پایتخت مطرح می شود و همین امر در کنار قرارگیری مجمتع پردازش آراد که روزانه در حدود هفت هزار تن زباله تهران به آنجا حمل می شود، این شهرستان ری کانون اصلی آلودگی هوا و بوی نامطبوع کرده است.

شهرستان ری با برخورداری از ۵۶ اتحادیه توزیعی، تولیدی و خدماتی و ۱۰ هزار واحد صنعتی و صنفی از جمله شهرک صنعتی شمس آباد، کارخانه سیمان و کارگاه های تولیدی و خدماتی اعم از سنگ بری، شیشه و سفال، آجرپزی، کارگاه قالیبافی و قالیشویی، کشتارگاه دام و طیور به عنوان قطب کار و تولید در پهنه جنوب تهران مطرح است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتنادامه