مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

احداث کمربندی در شهرری مطالبه به حق مردم است

فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: شهر ری هنوز هم کمربندی ندارد و در حال حاضر کامیون هایی که قصد دسترسی به ۱۷ استان جنوبی را دارند، باید از مرکز شهر تردد کنند در حالی که احداث کمربندی از مطالبات به حق مردم است.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ، حسین توکلی کجانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در جلسه شورای اسلامی شهرستان اظهار داشت: در حال حاضر در پیرامون ری کمبود هایی وجود دارد و اتفاقاتی در حال رخ دادن است که ریشه در مدیریت های سال های گذشته دارد.
وی افزود: شهرستان ری و حریم ری از دیرباز تا به حال حیات خلوت مشکلات و معضلات شهر تهران بوده است و شهرداری تهران به صورت کلی از سال های گذشته تا کنون در انتقال معضلات به شهرستان ری اهتمام داشته است.
فرماندار ویژه شهرستان ری با بیان اینکه مردم ری از همجواری با تهران آسیب می بینند، بیان کرد: به دلیل وجود آرامستان، مرکز پسماند آرادکوه، بوی نامطبوع و …
باید خدماتی در خور به مردم ارایه شود اما مردم ری تنها با اسیب ها دست و پنجه نرم میکنند.
معاون استاندار تهران با اشاره به اینکه  شهر ری هنوز هم کمربندی ندارد، تصریح کرد: در حال حاضر کامیون هایی که قصد دسترسی به ۱۷ استان جنوبی را دارند، باید از مرکز شهر تردد کنند در حالی که احداث کمربندی از مطالبات به حق مردم است.
توکلی در ادامه گفت: از این پس ری ظرفیت بروز مشکلات جدید را ندارد، لذا نباید تعریف جدیدی برای آن صورت گیرد.
وی تاکید کرد: شهرک های صنفی که شهرداری تهران در سال های گذشته مجوز آن را صادر کرده است، هیچ یک مربوط به شهرستان ری نبوده و از جمله مشکلات منتقل شده از تهران است.
فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به عدم وجود خدمات حمل و نقلی مناسب در شهرستان ری مطرح کرد: شهرداری تهران روستای های ری را که در جوار مرکز زباله است، پیش از این وعده تامین حمل و نقل عمومی داده بود، اما در حال حاضر این خدمات حذف شده است.
وی تاکید کرد: امروز خدمات حمل و نقل عمومی حتی برای زندان تهران بزرگ و خانواده زندانیان نیز ارائه نمی شود.
توکلی با بیان اینکه اگر امروز به دنبال حفظ حاشیه حریم تهران هستم، باید در آن نگاه اقتصادی نداشته باشیم، یاد آور شد: تصمیم مربوط به حریم باید در شورای برنامه ریزی توسعه استان مطرح شود و هیچ دستگاهی خارج از محدوده اجازه صدور مجوز و دخالت در این امور را ندارد و موجب دوگانگی و نارضایتی مردم می شود.
وی با اشاره به رها شدن سگ های بلاصاحب تاکید کرد: در حال حاضر سگ های بلاصاحب تهران نیز در کهریزک رها می شود و در روزهای گذشته دو دستگاه خودرو معاونت خدمات شهری تهران نیز توقیف شده، این اقدامات موجب آسیب های فراوانی به کهریزک و شهرهای همجوار می شود.
فرماندار ویژه شهرستان ری خاطر نشان کرد: با شرایط فعلی آرامستان امکان توسعه ندارد و در صورت توسعه موجب ایجاد آسیب خواهد شد، اما همچنان نیز باید با تصمیم گیری جمعی در این زمینه صورت گیرد.
وی در پایان با اشاره به لزوم تصمیم گیری در زمینه حریم خاطر نشان کرد: تا به حال موضوع حریم به دلیل مغایرت با قانون اساسی تصمیم گیری نشده و نگاه ما این است که باید طرح کارشناسی شده با رعایت حقوق مردم اجرایی شود.
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه