مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

حمل‌ونقل شهرری مورد بی‌توجهی شهرداری تهران است

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری، حسن خلیل آبادی در چهل و ششمین جلسه شورای اسلامی شهرستان ری اظهار کرد: بخش مرکزی شهرستان ری که امروز به عنوان منطقه ۲۰ تهران است، در سال ۱۳۹۲ طی قانون ظالمانه و تبصره ذیل ماده ۱۲ منطقه ای به شهرداری تهران پیوست و اکنون تمامی بخش‌ها و شهرهای ری متاثر از شهرداری تهران است.

وی با بیان اینکه در راستای افزایش رضایت مندی مردم از خدمات شهری باید تعاملاتی با شهرداری تهران داشته باشیم، افزود: اولویت برنامه‌های شهرستان ری باید در راستای توسعه گردشگری باشد و هر پروژه‌ای که می‌خواهد در شهرستان ری عملیاتی شود بایستی ابتدا ارتباط پروژه با توسعه گردشگری بررسی شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری با تاکید براینکه حل مسائل زیست محیطی ری باید در اولویت باشد، تصریح کرد: در شرایط فعلی آلودگی هوای شهرستان ری دوبرابر شهر تهران است که نشانگر غفلت مسئولان در این زمینه است.

خلیل آبادی با بیان اینکه جایگاه شهرستان ری در حد یک منطقه شهرداری نیست، گفت: اگر به جای صنایع آلاینده به سمت استقرار و استفاده از صنایع سبز و گردشگری پیش برویم، قطعا به سند توسعه شهر ایرانی اسلامی که مدنظر است نزدیک خواهیم شد.

وی با مقایسه مدیریت شهری در محدوده امام زاده صالح (ع) و حضرت عبدالعظیم (ع) ابراز کرد: خدمات شهرداری تهران در اطراف حرم امام زاده صالح (ع) و حرم حضرت عبدالعظیم (ع) قابل مقایسه نیست و بیانگر این موضوع است که ری در برنامه‌های تهران مورد توجه نبوده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در ادامه بیان کرد: پارکینگ اتوبوس‌های تهران در شهرستان ری قرار دارد اما خدمات اتوبوسرانی و حمل و نقل عمومی در این شهرستان بسیار ضعیف است و شهرداری تهران باغ‌های محدوده بخش مرکزی ری را تبدیل به پارکینگ اتوبوس کرده، در حالی که متقاضی ساخت گلخانه در این محدوده چندین سال به دنبال کسب مجوز برای ایجاد سازه گلخانه بوده است.

خلیل آبادی در پایان با اشاره به استقرار صنایع مزاحم در شهرستان ری خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلاتی که صنایع مزاحم در شهرستان ری ایجاد کرده، از مدیریت حریم شهرداری تهران می‌خواهیم برای استقرار صنایع مزاحم در منطقه ۲۰ مجوز صادر نکند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه