مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۱۲۵۰ هیات مذهبی شهرری در سامانه طوبی ثبت نام شدند

حجت الاسلام علی کنگرلو روز شنبه به مناسبت فرا رسیدن سالروز تأسیس تبلیغات اسلامی به بیان عملکرد این نهاد تبلیغی پرداخت و اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۰۰ نشست و گفتمان دینی با هدف آگاهی بخشی به جوانان و نوجوانان در زمینه‌های اعتقادی، اخلاقی، مهارت‌های زندگی و آسیب‌های اجتماعی در دبیرستان‌ها و مراکز فرهنگی برگزار شده است.

وی برگزاری ۳۰ نشست تخصصی با موضوعات مورد نیاز اقشار تاثیرگذار جامعه از جمله مبلغان دینی، مداحان، هیات‌های مذهبی، مربیان قرآنی، معاونان پرورشی، مربیان پیش دبستانی و کارکنان دولت را از دیگر برنامه‌های اداره تبلیغات در طی این مدت عنوان کرد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری یادآور شد: اعزام ۸۰ مبلغ به طور مستمر در ادارات و نهادها، کارخانجات و حسینیه‌ها و استقرار ۲۰ روحانی در روستاها، اقامه نماز جماعت، سخنرانی و برنامه‌های فرهنگی از موضوعات مورد توجه این اداره در طی یکسال گذشته بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۰ مرکز قرآنی نیز امسال ساماندهی شدند، افزود: ۳۰۰ کلاس روخوانی، روانخوانی، تجوید، مفاهیم قرآنی، تفسیر و همچنین تجلیل از فعالان قرآنی و مدیران موسسات و خانه‌های قرآنی در طی این مدت برگزار شده است.

کنگرلو به اول تیرماه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی اشاره کرد و گفت: نقش این نهاد تبلیغی با گذشت ۳۰ سال از تاسیس آن بیش از پیش در جامعه نمایان و این سازمان از مهمترین رویش‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود که فعالیت‌های چشمگیری را انجام داده است.

وی یادآور شد: رصد و مقابله هوشمندانه با تهاجمات فکری، فرهنگی، تبلیغی و رسانه‌ای دشمنان دین و انقلاب از رسالت‌های مهم و تاثیرگذار این سازمان محسوب می‌شود.

کنگرلو گفت: مسجد محله محور و محله مسجد محور به عنوان یکی از راهبردهای سازمان تبلیغات اسلامی در ساماندهی فرهنگی جامعه و مهندسی عمیق فکری و اجتماعی کشور در اسن شهرستان اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، نهاد شورای عالی تبلیغات اسلامی در اول تیرماه سال ۱۳۶۰، به صورت نهادی منسجم، مستقل و وابسته به ولایت فقیه با دستور امام خمینی (ره) و به منظور پرداختن به امر تبلیغات دینی و اشاعه معارف اسلامی به وجود آمد.

این نهاد انقلابی در سیر تکاملی خود در ۱۴ فروردین سال ۱۳۶۸ با نظر حضرت امام (ره) به سازمان تبلیغات اسلامی تغییر نام یافت.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه