مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

باقرشهر میزبان بزرگترین رویداد فرهنگی و ورزشی استان تهران / “جام جوان پهلوان” با حضور 5 هزار ورزشکار در باقرشهر

شهردار باقرشهر در نشست خبری از برگزاری رویداد بزرگ فرهنگی ورزشی جوان پهلوان با شرکت نزدیک به 5 هزار ورزشکار خبر داد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ریبه نقل از روابط‌عمومی شهرداری باقرشهر، مرتضی همتی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری بزرگ‌ترین رویداد ورزشی و فرهنگی استان تهران در باقرشهر اظهار داشت: در کنار افزایش درآمد و خیز بلند عمرانی یکی از وظایف شهرداری‌ها، ایجاد انبساط خاطر برای مردم در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و… است و سرفصل‌هایی برای آن تعیین شده که اولین بخش آن طبق فرموده مقام معظم رهبری امید آفرینی برای مردم است.
وی افزود: شهرداری باقرشهر پیرو فرمایشات معظم له بنا بر امید آفرینی در سرفصلی قابل احترام و قابل اجرا برای ایجاد امیدآفرینی در مردم تلاش می‌کند تا در آستانه انتخابات و با توجه به قرارگیری در آستانه سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی و ایام ا.. دهه فجر، برنامه‌هایی شاد و نشاط‌آفرین اجرایی شود.
شهردار باقرشهر ابراز داشت: شهرداری‌ها در حوزه عمرانی هرچه تلاش کنند، همچنان عقب هستند و به سطح رضایتمندی مطلوب در شهر نمی‌رسند و همواره سطح انتظار از شهرداری‌ها در رده‌بالایی قرار دارد اما اگر در حوزه عمرانی کسری باشد که بحمدالله در باقرشهر خوب عمل شده، می‌توان در سایر حوزه‌ها جبران کرد، لذا شهرداری باقرشهر در آستانه گرامیداشت سالگرد انقلاب اسلامی تصمیم گرفت مجموعه رویداد فرهنگی و ورزشی را برای اولین‌بار در سطح استان تهران رقم زند.
همتی تصریح کرد: این رویداد ورزشی با نام “جام جوان پهلوان” در باقرشهر برگزار می‌شود و چون عمده این جام در رده سنی جوانان و نوجوانان است، لذا نام جوان به این جام اختصاص یافت تا در آینده این عنوان ارزشمند در شهر باقرشهر نهادینه شود.
وی ادامه داد: تأکید مقام معظم رهبری در دیدار با ورزشکاران همواره بر این اصل بود که پهلوانی موجب به اهتزاز در آمدن پرچم جمهوری اسلامی می‌شود لذا روحیه پهلوانی نیز به این جام افزوده شد، زیرا که آنچه جامعه ما بیشتر به آن نیاز دارد، روحیه پهلوانی است؛ بنابراین این جام به نام “جام جوان پهلوان” شکل گرفت که با فرهنگ و آیین بومی ما همخوانی دارد.
شهردار باقرشهر بیان کرد: بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی و ورزشی استان تهران با حضور بیش از 5 هزار ورزشکار در سطح استان تهران و بعضاً در سطح کشور در بیش از ۲۵ رشته ورزشی برای بانوان و آقایان اجرایی می‌شود.
همتی با اشاره به حمایت و هدایت دستگاه‌های شهرستان ری ادامه داد: این رویداد بزرگ از روز ۵ بهمن ماه مصادف با میلاد حضرت علی (ع) در میدان المپیک بوستان عطر سیب با برگزاری رقابت میان تیم فوتبال پیشکسوتان شهر باقرشهر و پیشکسوتان ملی آغاز خواهد شد.
وی اظهار داشت: از روز 6 بهمن ماه مسابقات در3 سالن به صورت متمرکز برای بانوان و آقایان برگزار می‌شود.
شهردار باقرشهر بیان کرد: اختتامیه این مسابقات در روز ۱۹ بهمن مصادف با عید سعید مبعث برگزار می‌شود و البته جشنواره اقوام مختلف ایرانی، نمایشگاه دستاوردهای انقلاب و برنامه‌های فرهنگی متعدد و… در کنار سالن‌های ورزشی اجرایی می‌شود.
همتی با تأکید بر اینکه تمرکز ورزشی بر باشگاه فدک است افزود: بخشی از مسابقات از جمله کشتی، بسکتبال و ژیمناستیک با حضور چهره‌های ملی در باقرشهر برگزار خواهد شد و در واقع در رشته کشتی مهمانانی از شیراز، مازندران و سایر شهرهای قهرمان پررو نیز در مسابقات ورزشی خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه اختتامیه این دوره مسابقات در سالن فدک برگزار خواهد اذعان داشت: مسابقات مختلف ورزشی در سطح استان تهران و با حضور رؤسای فدراسیون‌ها، چهره‌های ملی و مطرح رشته‌های ورزشی برگزار خواهد شد.
شهردار باقرشهر با اشاره به لزوم معرفی باقرشهر بر اساس ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها تصریح کرد: شهر باقرشهر شهری با توان بالا در حوزه‌های مختلف است اما با وجود تلاش‌های صورت گرفته در مدیریت شهری از گذشته تا به امروز، همچنان مغفول مانده و در خارج از باقرشهر هیچ تعریفی از باقرشهر به‌عنوان یک شهر نداریم.
وی با اشاره به لزوم شکل‌گیری هویت مادی و معنوی در حوزه شهرسازی گفت: در باقرشهر هویت مادی شهر که شامل آسفالت، معابر و… است شکل‌گرفته و به‌عنوان مجموعه شهری مستقل شناخته شده اما هویت معنوی این شهر مشخص نیست و این در حالی است که باقرشهر ۱۲۸ شهید تقویم نظام جمهوری اسلامی کرده که نسبت به برخی شهرستان‌ها این میزان شهید در زمانی که هنوز باقرشهر شهر نشده بوده افتخار بزرگی است، لذا باید برای تحقق هویت معنایی آن تلاش شود.

شهردار باقرشهر با تأکید بر اینکه باقرشهر با وجود ظرفیت‌های قابل توجه هنوز شناخته شده نیست افزود: عمده بضاعت ورزش کشور در عموم رشته‌های ورزشی در تهران و بضاعت ورزش تهران در جنوب شهر و بخش اعظمی از آن در باقرشهر است.
وی با بیان اینکه ظرفیت‌های ورزشی در باقرشهر تا به حال اورهال نشده اما به منظور برگزاری مسابقات آماده شد اظهار داشت: در باقرشهر به صورت متداوم ورزشکاران خانم و آقا در حال کسب مقامات استانی، کشوری و حتی در رده‌های بالاتر هستند و عمده ورزشگاه‌ها در اکثریت سانس‌ها مملو از وزشکار است، لذا این بضاعت بالای ورزشی نیاز به توجه ویژه ای دارد زیرا که ورزشکاری که میدان نبیند قطعاً پیشرفت نیز نخواهد کرد.
شهردار باقرشهر در پایان خاطرنشان کرد: باقرشهر شاهد اتفاق تاریخی خواهد بود و جام جوان پهلوان فرصت مغتنمی است که بضاعت ورزشی باقرشهر را نمایان خواهد کرد.
انتهای پیام/

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه