مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

برپایی نمایشگاه یک روزه گیاهان دارویی و اقوام ایرانی در باقرشهر

نمایشگاه یک روزه دانش آموزی گیاهان دارویی و اقوام ایرانی با مشارکت آموزش و پروش منطقه کهریزک و شهرداری باقرشهر در مدرسه موسی بن جعفر باقرشهر برپا شد

به گزارش روابط عممومی شهرداری باقرشهر ؛ نمایشگاه دانش آموزی اقوام ایرانی و گیاهان دارویی با مشارکت  پژوهش سرای کاوش آموزش و پرورش منطقه کهریزک در دبیرستان موسی بن جعفر علیه السلام باقرشهر به مدت یک روز برپا شد .

در این مراسم معاونت پژوهشی آموزش و پرورش منطقه کهریزک با اشاره به فعالیت ها پژوهش سرای کاوش اظهار داشت : پژوهش سرای کاوش با هدف تولید محصولات ارگانیک و دارویی محصولاتی چون صابون های گیاهی، شمع های گیاهی، دمنوش و عرقیات گیاهی فعالیت می نماید.

در ادامه مرتضی همتی شهردار باقرشهر نیز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه اقوام ایرانی گفت: بهترین پژوهش به سفارش قرآن، پژوهش در تاریخ و آنچه بر ما گذشته و آنچه که از سرگذشته و بر اقوام ما گذشته است، می باشد، تقارن شب یلدا و برگزاری این نمایشگاه بی مناسبت با این سفارش قرآن نمی باشد،میهن عزیزمان با تنوع و کثرت فرهنگی و قومی که دارد اما در نهایت اتحاد و پذیرش یکدیگر این اقوام در کنار یکدیگر زندگی می کنند و تاریخ نشان داده است ؛ با توجه به هجمه های مختلف در ادوار تاریخ، دشمنان نتوانسته اند این تنوع قومی را دستاویزی قرار دهند برای تصرف کشور، برای تجزیه کشور، بلکه این تنوع فرهنگی باعث پویایی و بالندگی ایران اسلامی شده است.

وی افزود: این تنوع فرهنگی و قومی در تاریخ ما ریشه دار است، عالی‌ترین شعارهایی که امروز کشورهای پیشرفته دارند از جمله برابری جنسیتی، برابری نژادی که ادعا می‌کنند، در طول تاریخ ما در کشورمان و دراقوام مختلف داشته، داریم و انشاالله خواهیم داشت. به شهادت تاریخ در اقوام و عشایر ما برابری زن و مرد فقط شعار نبوده است و اقوام مختلف ایرانی از جمله ترک، لر، بلوچ ،کرد و … در بین خودشان تقسیم کار داشته اند، بین زن و مرد  بر اساس توانایی‌های جنسیتی تقسیم کار صورت می‌گرفته است و تبعیضی در این خصوص نبوده است.

شهردار باقرشهر ادامه داد:  همانطور که خداوند می‌فرماید در آفرینش شب و روز اختلاف است، درآفرینش انسان اختلاف است و همینطور در زبان و نژادها که در آیات الهی ذکر شده است در میهن عزیزمان این اختلاف ها را داریم که موجب پویایی و بالندگی ایران اسلامی شده است .

همتی در پایان اظهار داشت:  امروز در باقرشهر به عنوان یک ماکت کوچک از کشور این تنوع قومی را داریم که در کنار هم با همه اختلاف های زبانی، نژادی و فرهنگی که دارند، همه اقوام به صورت مسالمت آمیز زندگی می کنند، امیدواریم که سال آینده این نمایشگاه در یک فضای بهتر و بزرگتر برگزار گردد تا بتوانیم فرهنگ قوم های مختلف را به دانش آموزان و شهروندان بشناسانیم. 

در پایان این مراسم از تعدادی از برترینهای پژوهشی بخش کهریزک که در سال گذشته در سطح ملی و استانی در بخش کهریزک موفق به کسب رتبه گرده اند تجلیل گردید.

این مراسم با بازدید مسئولان از غرفه های مختلف نمایشگاه به پایان رسید .

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه