مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

شناسایی اتباع غیرمجاز در مرکز پردازش زباله آرادکوه

رئیس اداره کار شهرستان ری از شناسایی اتباع غیرمجاز در میان کارگران شاغل در مجتمع پردازش پسماند آرادکوه خبر داد و گفت: بر اساس قانون اتباع غیرمجاز به کار گرفته شده در آرادکوه شناسایی و پرونده تخلف برای این مرکز تشکیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی انعکاس ری ؛ با اشاره به برخورد با به‌کارگیری اتباع در واحدهای صنعتی و خدماتی اظهار داشت: اتباع مجاز از راه‌های قانونی و با مدارک مهاجرتی وارد کشور شدند و با دریافت کارت کار می‌توانند در مشاغل مجاز ازجمله ساختمان‌سازی، مغنی، آجرپزی، دامداری و غیره فعالیت داشته باشند.

وی افزود: با استناد به ماده 181 قانون کار از فعالیت اتباع غیرمجاز در واحدهای صنعتی و خدماتی جلوگیری می‌شود و بازرسین کار در صورت مشاهده به‌کارگیری اتباع غیرمجاز برای کارفرما جریمه تعیین می‌کنند.

رئیس اداره کار شهرستان ری در ادامه گفت: کارفرمایی که از اتباع غیرمجاز استفاده کند، علاوه بر پرداخت 5 تا 10 برابری حداقل دستمزد کارگر به‌عنوان جریمه، به مراجع قضایی معرفی و مجدداً جریمه‌های سنگینی پرداخت می‌کنند.

شهرآشوب با اشاره به برگزاری گشت‌های مشترک برخورد با به‌کارگیری اتباع غیرمجاز ابراز داشت: 3 بازرس کار از این اداره در گشت مشترک فعالیت دارند که با نمایندگان سایر دستگاه‌های متولی بر واحدهای صنعتی و خدماتی نظارت می‌کنند.

رئیس اداره کار شهرستان ری با اشاره به بازدید از مرکز پردازش پسماند آرادکوه تأکید کرد: بر اساس اظهارات مدیرعامل این مرکز، کارگران ایرانی از کار در این مرکز هیچ‌گونه استقبالی نمی‌کنند و تنها اتباع و البته در حال حاضر اتباع غیرمجاز برای کار در این مرکز داوطلب می‌شوند.

شهرآشوب با بیان اینکه چندین نفر از کارگران آرادکوه از اتباع غیرمجاز بودند، خاطرنشان کرد: در بازدید از آرادکوه چندین کارگر اتباع غیرمجاز به کار گرفته شده بودند که شناسایی و پرونده تخلف برای این مرکز تشکیل شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه