مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

آلودگی هوا و دود شدید در باقرشهر/ ایستگاه سنجش آلایندگی باقرشهر غیرفعال بود

لودگی هوا و دود شدید در باقرشهر مشهود است اما ایستگاه سنجش آلایندگی در این منطقه غیرفعال است و میزان آلودگی اندازه گیری نشده اما به گفته رئیس اداره محیط‌زیست شب گذشته ۵ مورد پسماند سوزی در محدوده مشاهده شده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ؛بنابر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای کشور، شاخص آلودگی هوای مرکز شهرری هم‌اکنون روی عدد 165 قرار دارد و کیفیت هوا در وضعیت قرمز و ناسالم است که بر این اساس افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری و به طور کلی افراد باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

شهر باقرشهر در جنوب شهرری به دلیل وجود صنایع آلاینده و موقعیت جغرافیایی همواره در زمان آلودگی هوا از کیفیت هوای پایین‌تری برخوردار است و صبح امروز تصاویری از میزان آلودگی در این منطقه به ثبت رسیده که شدت آن بسیار بالاتر از نقاط مرکزی ری بود است اما از صبح امروز در نقشه کنترل کیفیت هوا ایستگاه سنجش کیفیت هوای باقرشهر غیرفعال است.

محمد رستگاری رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان ری در این باره به خبرنگار تسنیم گفت: تصاویر آلودگی هوا در باقرشهر که توسط مردم به ثبت رسیده نشانگر دود شدید در منطقه است اما این میزان از آلودگی مربوط به ساعات ابتدایی روز است که شاهد پدیده وارونگی دما هستیم و آلاینده‌ها تا پیش از ساعات 7 یا 8 صبح روی زمین تجمع پیدا می‌کنند و از زمان طلوع خورشید وارونگی شکسته و آلاینده‌ها به سمت بالا صعود می‌کنند لذا احتمالاً تصاویر در زمان تجمع آلودگی روی سطح به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در گشت شب گذشته حضور داشته افزود: البته در مجاورت شهر باقرشهر صنایع آلاینده و معضلات زیست‌محیطی متعددی از جمله پسماند سوزی داریم که شب گذشته نیز در حین گشت 5 مورد پسماند سوزی و لاستیک سوزی در اطراف باقرشهر و بخش کهریزک مشاهده شد که سریعاً برای اطفای آن اقدام کردیم.

رئیس اداره محیط‌زیست ری در ادامه گفت: آلودگی صبح امروز هم ناشی از پسماند سوزی‌های شب گذشته بوده و هم پدیده وارونگی دما باعث تجمع این آلودگی در سطح زمین شده و البته پسماند سوزی در اکثر نقاط شهرستان ری وجود دارد و مقابله با آن نیازمند عزم جدی است.

رستگاری در پاسخ به این پرسش که چرا ایستگاه سنجش آلایندگی باقرشهر غیرفعال است خاطرنشان کرد: احتمالاً نیاز به تنظیمات مجدد در این ایستگاه بوده و دقایقی پیش که پیگیر عدم ارسال داده در این ایستگاه شده از سوی حوزه مربوطه اعلام شد که ایستگاه وصل و اعداد اعلام خواهد شد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه