مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

جلوگیری از بهره‌برداری غیرمجاز آب از رودخانه سرخه حصار

مدیر امور منابع آب شهرستان ری از عملیات انسداد تعدادی حفره و سردهنه های ایجاد شده جهت بهره برداری غیرمجاز آب از رودخانه سرخه حصار توسط شماری از کشاورزان مناطق اشرف آباد، زمان آباد و دولت آباد باغ سنگ در محدوده این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبری و تحلیلی انعکاس ری؛از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، سید حمیدرضا حسینی روز شنبه در این باره اظهار داشت: عده ای از کشاورزان مناطق اشرف آباد، زمان آباد و دولت آباد باغ سنگ شهرستان ری به جهت تأمین آب و مشروب ساختن ۳۵۰ هکتار زمین زیرپوشش کشت سبزی و صیفی؛ کف بستر و دیواره رودخانه سرخه حصار در محدوده اتوبان امام علی (ع) این شهرستان را تخریب کرده بودند.

وی ادامه داد: این افراد با استفاده از حفر تونل به زیر رودخانه راه پیدا کرده و موجب تخریب بستر و دیواره های رودخانه سرخه حصار شده و آب را به وسیله تونل احداثی به داخل قنات موسوم به اشرف آباد – زمان آباد منتقل می کردند.

این مسئول خاطرنشان کرد: با هوشیاری واحد گشت و بازرسی آب های سطحی این امور دهنه های ایجاد شده شناسایی و طی یک روز کاری با اخذ دستور قضایی و همکاری نیروی انتظامی حفره و دهنه های ایجاد شده مسدود و بستر رودخانه به وضع سابق برگشت.

حسینی ضمن هشدار به متخلفان و متصرفان از منابع آب های سطحی و زیر زمینی، یادآور شد: هرگونه بهره برداری غیر مجاز و برداشت آب از رودخانه ها بدون مجوز و داشتن حق آبه جرم محسوب شده و امور منابع آب این شهرستان با همکاری دستگاه قضایی با هرگونه تخلف در این زمینه برخورد قاطع خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، حوزه عملکرد شرکت آب منطه ای تهران با وسعتی حدود ۱۹۶ هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع از سمت شمال به کوههای البرز و ازشرق به استان سمنان و از طرف غرب به استان قزوین و از جنوب به استان های قم و مرکزی محدود می شود که جمعیتی حدود ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفرا را تحت پوشش دارد.

حوزه عملکرد این شرکت شامل کل استان تهران وحوزه آبریز سد لار دراستان مازندران و از محدوده های مطالعاتی اشتهارد، قطعه چهار، هشتگرد ، تهران – کرج، ورامین دماوند، لواسانات، فیروزکوه و هومند آبسرد تشکیل شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه