مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

پیکر آیت‌الله ارفع در امامزاده ابوالحسن(ع) شهرری به خاک سپرده شد+عکس و فیلم

پیکر آیت الله سید کاظم ارفع از اساتید اخلاق سرشناس تهران و امام جماعت مسجد محمدیه، از مقابل این مسجد تشییع شد. در نهایت پیکر این عالم برجسته بنا بر وصیت خودش، در امامزاده ابوالحسن(ع) شهرری به خاک سپرده شد.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی انعکاس ری؛ صبح امروز جمعه ۲۱ مهرماه مراسم تشییع پیکر آیت الله از اساتید اخلاق سرشناس تهران و امام جماعت مسجد محمدیه، از مقابل این مسجد برگزار شد. ابتدا در این مراسم بر پیکر این عالم برجسته نماز اقامه شد.

سپس پیکر بر دستان مردم تشییع شد. در این حین مداحان دم می‌دادند تا مردم هنگام تشییع پیکر این عالم زمزمه کنند.

مداحان در این مراسم دم می‌دادند:

این پیکر یک عاشق دربار حسین است
طرفدار حسین است طرفدار حسین

او گریه کن خون و عزادار حسین است
طرفدار حسین است طرفدار حسین

نوحه‌خوانی مداحان در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله ارفع

پیکر آیت الله سید کاظم ارفع بنا بر وصیت خودش، در امامزاده ابوالحسن(ع) شهرری به خاک سپرده شد. در مراسم تدفین او سعید حدادیان از مداحان سرشناس کشورمان به مرثیه‌خوانی پرداخت

نمایی دیگر از مراسم تشییع آیت‌الله ارفع

مرحوم آیت‌الله ارفع محقق و مترجم نهج البلاغه بود و تحصیلات مقدماتی را در تهران گذراند و از محضر آیت‌الله احمد مجتهد تهرانی به‌مدت چهار سال کسب فیض کرد. پس از آن در سال ۱۳۴۲ به شهر قم و حوزه علمیه قم مهاجرت کرد و از محضر اساتیدی چون آیت‌الله محمد فاضل لنکرانی، آیت‌الله سیدمحمدباقر سلطانی، آیت‌الله حسین نوری همدانی و شهید محمد مفتح بهره برد.

پس از چندی به دلیل فوت پدر و مسئولیت‌های خانوادگی به‌ناچار به تهران بازگشت. این بار از محضر اساتیدی چون آیت‌الله حاج میرزا علی فلسفی در مسجد لرزداده و آیت‌الله میرزا باقر آشتیانی در مدرسه مروی کسب فیض کرد. در عین حال، او در طول دوران زندگی خویش، همواره نسبت به وعظ و تبلیغ، تعهد و تعلق خاطر داشت.

استاد ارفع صاحب بیش از پنجاه کتاب، اعم از تألیف و ترجمه به یادگار گذاشت که از جمله ترجمه‌های او ترجمه قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه است.

مقام معظم رهبری در پیام تسلیت خود در پی این عالم برجسته فرمودند: درگذشت عالم خدوم و پرهیزکار جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای سید کاظم ارفع رحمت الله علیه را به خاندان مکرّم و همه‌ بازماندگان تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان مسألت می‌نمایم.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه