مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

آغاز تعمیرات در واحدهای نیروگاه گازی ری

مدیرعامل نیروگاه برق ری از آغاز عملیات تعمیرات واحدهای این نیروگاه همزمان با پایان اوج مصرف برق در کشور خبر داد و گفت: این علمیات برای کمک به پایداری تولید انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛ حمید بادرستانی روز چهارشنبه در این باره گفت: نیروگاه برق ری در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ و از ابتدای مهر ماه بعد از پشت سر گذاشتن پیک تابستان، با برنامه ریزی برای پیک سال آینده و با هدف کسب آمادگی لازم واحدها برای تأمین بار شبکه سراسری برق کشور و کمک به پایداری تولید، تعمیرات و بازدیدهای دوره‌ای خود را آغاز کرد.

وی اظهار داشت: مطابق برنامه از پیش تعیین شده که از اوایل مهر ماه آغاز و تا پایان سال ادامه خواهد داشت، پنج تعمیرات اساسی، سه بازدید قسمت‌های داغ و ۱۱ بازدید محفظه احتراق برای واحدهای گازی متنوع نیروگاه ری در نظر گرفته شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در طول تعمیرات این واحدها فعالیت‌های مختلفی از قبیل تعمیرات اساسی روتور توربین، دمونتاژ و تست و تعویض نازل‌های سوخت و محفظه‌های احتراق، انجام تست‌های مربوط به ژنراتور، بازدید کمپرسور، بازدید یاتاقان ها، بازدید و تعویض پره‌های متحرک و ثابت توربین، بازدید گیربکس، انجام تست های غیر مخرب بر روی روتور و پره های توربین، تعویض و تصفیه فیزیکی روغن، تعویض فیلترها بر روی تجهیزات این واحدها صورت می‌گیرد.

بادرستان افزود: متخصصان نیروگاه ری با انجام تعمیرات به موقع و پایش واحدهای تولید انرژی، آمادگی واحدهای بیست و یک گانه نیروگاه ری را به بالاترین سطح برای تولید برق رسانده اند، به طوری که در پیک تابستان امسال تولید حداکثری انرژی را برای این نیروگاه رقم زده اند.
وی تاکید کرد: جهادگران تولید برق با تلاش شبانه روزی، در شرایط سخت و محیطی با دمای بالا و صدای ناهنجار برای حفظ و ارتقای سطح آمادگی واحدهای تولید برق تلاش مضاعف داشتند.

به گزارش ایرنا، نیروگاه ری علاوه بر تولید حداکثری در پیک بار گذشته، میزان تولید برق خود نسبت به سال گذشته را پنج درصد افزایش داد و بیش از ۲ میلیارد و ۳۲۱ میلیون کیلووات ساعت برق تولید کرد.

نیروگاه گازی ری در زمینی به مساحت ۵۲ و نیم هکتار در هفت کیلومتری مرکز شهرستان ری در نزدیکی پالایشگاه تهران قرار دارد و این نیروگاه دارای ۲۱ واحد توربین گازی به ظرفیت اسمی ۸۰۰ مگاوات است که تولید برق آن بنا به فصول سرد و گرم سال متغیر است.

منبع ایرنا
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه