مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

رشد 43 درصدی صدور پروانه ساختمانی در شهرری

شهردار منطقه ۲۰ گفت: طی یکی دو سال گذشته ما توانستیم سازندگان مناطق شمالی را در منطقه خود جذب کنیم تا با توجه به راه اندازی قرارگاه مسکن، انبوه سازی را در منطقه تقویت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری؛

 شهرداری تهران به دنبال رشد ساخت و ساز در مناطق جنوبی تهران است که در سال‌های گذشته مغفول مانده بود. تعداد پروانه‌های ساختمانی صادر شده و میزان ساخت آپارتمان‌ها در شمال شهر و منطقه ۱ تهران نشان می‌دهد که این منطقه برای مدت طولانی سرمایه‌ها بازار مسکن به سمت خود جذب کرده است که نشانه آن کاهش ساخت مسکن در دیگر مناطق به خصوص جنوب شهر است. در دو سال اخیر این روند دچار تغییر شده و بخشی از سرمایه‌ها در مناطق جنوبی به کار افتاده‌اند.  

 رضا شنگی، شهردار منطقه ۲۰‌ با اشاره به آمار صدور پروانه‌های ساختمانی در این منطقه و صدور ۷۹ پروانه در ۵ ماهه اول سال گذشته، اظهار کرد: این در حالی است که با رفع محدودیت‌ها و ارائه تشویق های ساخت و ساز در ۵ ماهه سال‌جاری تعداد ۲۲۷ پروانه ساختمانی صادر شده است که ۹۷ مورد پروانه شهرسازی و  ۱۳۰ مورد نیز سایر پروانه ها بوده است و به عبارت دیگر باید گفت که مقایسه صدور پروانه‌ها طی این مدت در سال گذشته با سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که شاهد رشد ۴۳ درصدی تعداد پروانه های صادره در منطقه ۲۰ بوده‌ایم.

شهردار منطقه ۲۰ در مورد چرایی رشد ۴۳ درصدی صدور پروانه در این منطقه با تاکید بر اینکه در ضوابط طرح تفصیلی قدیم، مشوق هایی وجود داشت که در بازنگری سال ۹۸، تا اندازه ای این مشوق ها محدود شد، گفت: ولی این محدودیت‌ها مجددا برطرف شد و همین امر باعث تشویق مردم برای نوسازی بافت های فرسوده شد؛ البته از سوی دیگر  نیز به دنبال تسهیل گری همچون معافیت از پرداخت عوارض و…  در این بخش بودیم و پرونده‌های مرتبط با بافت فرسوده را به صورت ویژه پیگیری می‌کنیم و همین تسهیل گری، مشوقی برای سازندگان شد تا پروانه کسب کنند.

شنگی با بیان اینکه افزایش قیمت مسکن در مناطق شمالی، ساخت و ساز در مناطق جنوبی و حاشیه‌ای را به یک فرصت برای سازندگان تبدیل کرده است، افزود: ما بر اساس پروانه های صادر شده و در حال صدور، آینده ساخت و ساز مسکن در منطقه ۲۰ را بسیار روشن ارزیابی می کنیم و خوشبختانه امروز سازندگان مناطق شمالی، علاقمند به ساخت و ساز در منطقه ما هستند و یکی از دلایل اصلی این امر، میزان نقدشوندگی بالا در مسکن های ساخته شده در این منطقه است که به نسبت مناطق شمالی شهر تهران، از قیمت معقول تر و منصفانه تری برخوردار است.

مساحت منطقه 20 تهران که شامل شهرری و محدوده همجوار آن می‌شود  ۲ هزار و ۳۹۴ هکتار است و ۲۱۰ کیلومترمربع آن در حریم واقع شده است. ۷.۴۲ درصد  منطقه را بافت فرسوده به خود اختصاص داده است اما نکته قابل توجه این است که در این ۷ درصد از مساحت منطقه، حدود ۳۶۷ هزار و ۴۲۹ نفر زندگی می کنند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه