مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

عملیات آواربرداری ساختمان‌های منفجر شده محله جوانمرد قصاب تمام شد+فیلم

اندکی از هشت صبح ۱۶ مرداد امسال گذشته بود که حادثه انفجار در یک ساختمان سه طبقه بر اثر نشت گاز در محله جوانمرد قصاب مخابره شد؛ خبر تلخ بود و سخنگوی آتش نشانی در همان ساعات اولیه پس از این حادثه به ایرنا گفت که هفت مرد و پنج زن از زیرآوار بیرون کشیده شدند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری به نقل از ایرنا؛موج انفجار این ساختمان منجر به تخریب بخشی از ساختمان های مجاور نیز شد؛ در نهایت هم این حادثه تلخ ۲۰ نفر مصدوم و یک جان باخته داشت.

خانمی ۷۵ ساله در این حادثه دلخراش جان خود را از دست داد که از قضا مادر شهید حضرتی هم بود.

همچنین یک مادر ۲۸ ساله و کودکی چهارساله به ترتیب دچار ۳۵ و ۲۵ درصد سوختگی شدند.

پس از حادثه به سرعت مسئولان مدیریت شهری از شهردار منطقه ۲۰ تهران تا مدیرعامل آتش نشانی و مدیرعامل سازمان مدیریت بحران شهر تهران در صحنه حاضر شدند.

شنگی شهردار شهرری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد که تمام ادوات مورد نیاز از خودروهای سنگین حمل بار، جرثقیل و دیگر ملزومات برای کمک به عملیات نجات در حادثه انفجار خانه مسکونی را از تمام نواحی هفتگانه شهرداری منطقه ۲۰ به سمت محله جوانمرد قصاب اعزام کرده ایم.

او خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است با سرعت در امداد رسانی، به نجات جان همشهریان زیر آوار مانده کمک کنیم و برای این کار با همه ظرفیت های مدیریت شهری در صحنه حضور داریم.

شنگی یادآور شد: عملیات آوار برداری در حال انجام است و با هماهنگی با دستور دادستان عملیات تخریب ساختمان و ایمن سازی منطقه انجام می شود.

شهردار منطقه ۲۰ در مورد اسکان افرادی که در این حادثه منازلشان تخریب یا ناایمن شده نیز گفت: مکان هایی پیش بینی کردیم اما با همکاری گروه های مردمی حسینیه ای را برای اسکان این عزیزان در نظر گرفتیم.

محمدمهدی رحیمی داستان ری هم در جمع خبرنگاران در روز حادثه اعلام کرد که تخریب ساختمان منفجر شده تا آواربرداری کامل بلامانع است و یک قاضی ویژه برای رسیدگی به حادثه از سوی دادستانی تعیین و از ساعات اولیه حادثه در محل حاضر شده است.

پس از دستور دادستان ری کار آواربرداری و ایمن سازی منطقه آغاز شد و شهردار قبله تهران به ایرنا خبر داد که این عملیات به پایان رسیده است.

منطقه ۲۰ (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و ۲ ناحیه خارج محدوده و ۲۱ محله است.

این منطقه در جنوبی ترین نقطه شهری واقع شده است و از شمال به بزرگراه آزادگان، از شرق به بزرگراه امام علی(ع)، از جنوب به بزرگراه آوینی و از غرب به مبارک‌آباد و صالح‌آباد محدود می‌شود.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه