مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

ثبت رکورد همنوازی ۱۱۰ مرشد ورزش زورخانه‌ای به طور همزمان

رئيس هیئت پهلوانی و زورخانه ای شهرری با حضور در برنامه شب نشینی شبکه جام جم از فعالیت های این هیئت خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛سعید روشنی رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه ای شهر ری، شنبه هفدهم دی‌ماه در استودیوی شبکه جام جم حضور پیدا کرد تا با مجریان برنامه شب‌نشینی به گفت‌وگو بنشیند؛ وی در این برنامه از فعالیت‌های هیئت پهلوانی و زورخانه و همچنین بزرگداشت پهلوان تختی صحبت کرد.

وی درباره سالگرد جهان‌پهلوان تختی گفت: ما هر سال به صورت پیاپی در هفدهم دی ماه، سالگرد جهان پهلوان تختی را بزرگ‌ می‌شماریم و خوشبختانه امسال نیز با حضور بزرگان کشتی و پهلوانان توانستیم مراسم بزرگ‌داشت را بسیار با شکوه برگزار کنیم. اکنون چندسالی می‌شود که این مراسم توسط هیئت پهلوانی صورت می‌گیرد؛ پیش از آن آقای زاکانی، کشتی‌گیر مسئول برگزاری مراسم بزرگداشت بودند. 

وی در ادامه اظهار داشت: از گذشته گفته‌اند قهرمان شدن راحت است اما پهلوان شدن دشوار است؛ تختی نیز با مدال‌هایش نامی نشد بلکه کارهای خیر او و دستگیری‌هایش توانست به یک پهلوان تبدیل شود. دایی و پدر من با پهلوان تختی دوست بودند و ارتباط نزدیکی داشتند.

او درباره آموزش کودکان و نوجوانان گفت: ما در شهر ری آکادمی داریم که در آن حدود ۴۰۰ الی ۵۰۰ کودک و نوجوان در حال آموزش هستند. در این آکادمی مراجعان مرام پهلوانی را می‌آموزند که شامل کمک به دیگران، دستگیری‌هایی مانند جهان‌پهلوان تختی و موارد مشابه می‌شود. 

روشنی درباره پهلوانان در گذشته اظهار کرد: در گذشته پهلوانی برای پولدارها بود؛ افراد پولدار با جمع شدن در کنار هم تلاش می‌کردند تا مشکلات فقرا را حل کنند. در آن زمان پهلوانان زنگ زورخانه را پهن می‌کردند و نیازمندان به پشت در زورخانه می‌آمدند تا مشکلات خود را بیان کنند و به این صورت پهلوانان از نیازهای فقرا باخبر می‌شدند و به آن‌ها کمک می‌کردند. 

وی درباره کمک به دیگران اظهار داشت: ما اکنون تفاهم‌نامه‌ای با زندان‌ها داریم که باعث می‌شود اجازه اجرای مسابقات پهلوانی را در زندان‌ها داشته باشیم. زمانی که ما ورزش این زندانیان را می‌بینیم بسیار خشنود می‌شویم و از کمک به آن‌ها لذت می‌بیرم. 

روشنی درباره ورزش زورخانه‌ای گفت: فعالیت در زورخانه تنها ورزشی در دنیا به حساب می‌آمده که در آن آهنگ وجود داشته است؛ این ورزش مختص به یک شهر خاص نبوده است و در تمامی‌شهرهای ایران پهلوانان در زورخانه‌ها وجود داشتند.

او درباره گواهی رکورد همنوازی ۱۱۰ مرشد ورزش زورخانه‌ای به صورت همزمان اظهار کرد: ما پیش از این در دنیا نداشته‌ایم که ۱۱۰ مرشد به صورت همزمان همنوازی داشته باشند؛ پیش از این بیشترین تعداد همنوازی به ۳۰ نفر نمی‌رسید. این فعالیت بسیار دشوار بود و برای به ثبت رساندن آن نیاز بود تا ضرب‌ها را با اتوبوس به میدان شهر ری بیاوریم و در آن‌جا اجرا داشته باشیم.

وی درباره ورزش باستانی گفت: ورزش باستانی پهلوانی منش و ادب خاصی دارد که انسان را تغییر می‌دهد به طوری که والدینی که کودکان خود را به آکادمی ما می‌فرستند بلافاصله متوجه تغییر مثبت منش فرزندانشان می‌شوند. ورزش زورخانه‌ای سراسر درباره احترام است.

«شب نشینی» از شنبه تا جمعه هر هفته ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران و ۲۱ به وقت وین بر روی آنتن شبکه جهانی جام جم می‌رود.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه