مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

آغاز عملیات به زراعی فضاهای سبز منطقه ۲۰

شهردار منطقه ۲۰ گفت: عملیات به زراعی فضاهای سبز منطقه ۲۰ شامل بوستان ها، عرصه های جنگلکاری و فضاهای سبز معابر اصلی و بزرگراهی در سطح نواحی هفتگانه با توجه به سرمای هوا و شروع بارش ها با هماهنگی معاونت خدمات شهری و محیط زیست آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛  سید محمدناظم رضوی شهردار منطقه ۲۰ گفت: همزمان با آغاز فصل بارش نزولات آسمانی عملیات به زراعی ۸ عرصه جنگل کاری حریم منطقه با مساحت هزار و ۲۸۹ هکتار انجام شده است.

ناظم رضوی با بیان اینکه ۸ عرصه طرح و توسعه شمال، کلاغائیه، عشق آباد، پادگان دوتویه، دوتویه سفلی فاز یک و دو، کوثرولایت و بیجین از وسیع ترین عرصه های جنگلی این منطقه محسوب می شود، افزود: کندوکوب، علف زنی، خشکه زنی و ترمیم تشتک و توزیع کود گرانول در کمربند سبز جنوب انجام و تا پایان سال ادامه دارد.

 او افزود: در راستای ایجاد فضای مطلوب شهری و افزایش کیفیت رشد درخت و درختچه ها، عملیات به زراعی از ابتدای آبان ماه تا کنون در ۵۸ هکتار از فضاهای سبز شهری انجام شده است.

ناظم رضوی با اشاره به اینکه در راستای به زراعی فضاهای سبز شهری و بوستان ها، کوددهی با استفاده از کود شیمیایی NPK برای تغذیه درختان ضعیف انجام می شود، اظهار داشت: به زراعی شامل کندوکوب، علف کشی، کوددهی، حذف علف های هرز و حذف پاجوش ها در فضاهای سبز شهری، بوستان ها و شبکه معابر بزرگراهی از ابتدای آبان ماه آغاز شده و تا پایان سال ادامه دارد.

او بیان کرد: در راستای زیباسازی منظر شهری و حفظ و نگهداری از درختان و به منظور جلوگیری از رشد بیش از حد درختان اکالیپتوس، عملیات هرس و فرم دهی این درختان همزمان با آغاز فصل پائیز انجام شده است.

شهردار منطقه 20 با بیان اینکه با رشد سریع و ارتفاع بلند درختان اکالیپتوس احتمال آسیب به معابر و شبکه برق شهری وجود دارد گفت: هرس این درختان و حذف پاجوش باعث برطرف شدن خطرات احتمالی ناشی از سقوط درخت شده و با فرا رسیدن فصل بهار درختان سرسبز خواهیم داشت.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه