مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

مزار شهدای دانشجوی در شهرری گلباران شد

آیین گرامیداشت شصت و نهمین سالگرد واقعه ۱۶ آذر بر سر مزار سه دانشجوی شهید سال ۱۳۳۲ در آستان امامزاده عبدالله شهرری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛  آیین بزرگداشت شصت و نهمین سالگرد شهدای دانشجوی 16 آذر عصر امروز به یاد سه دانشجوی شهید “احمد قندچی، مهدی شریعت‌رضوی و مصطفی بزرگ‌نیا” بر مزار این شهدا با حضور مسئولان شهرستان ری و تعدادی از دانشجویان و به ویژه دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد شهرری در بقعه امامزاده عبدالله (ع) برگزار شد.

دانشجویان میراث دار فرهنگ اصیل استکبارستیزی شهدای 16 آذر هستند

عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عصر امروز در آئین بزرگداشت شهدای 16 آذر که در امامزاده عبدالله (ع) شهرری برگزار شد، با اشاره به نقش مهم دانشجویان در مقابله با استکبار اظهار داشت: دانشجویان در 16 آذر به‌واسطه سلطه زیاد آمریکا بر ایران و ساقط کردن دولت قبل دریچه‌ای را به سمت نور گشودند و فضای تنفسی را برای ایرانیان فراهم کردند که البته عواقب سنگینی نیز در پی داشت.

وی افزود: امروز ما میراث دار مبارزات و زحمات افرادی نظیر این شهدای بزرگوار هستیم که در تاریخ ایران به وفور یافت می‌شود و نشان می‌دهد که ایران و ایرانی مخالف استعمار و استکبار است و هر نوع سلطه‌ای را از این کشور رفع می‌کند و هر روز برای میهن جان خواهیم داد.

معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه گفت: امروز دانشجویان میراث دار فرهنگ اصیل استکبارستیزی هستند که همچنان نیز در جای‌جای کشورمان خود را نمود می‌دهد و در این زمینه به چنان قدرتی دست یافتیم که قابل وصف نیست.

کلانتری تصریح کرد: در حال حاضر استعمار و استکبار چهره دیگری یافته و وظیفه ماست که آن را بشناسیم زیرا که دیگر به صورت عریان نیست و قالب‌های فریبنده خود را به جامعه تحمیل می‌کند مانند فضای مجازی که امروز مضراتش کشور را تهدید می‌کند.

وی ادامه داد: مبارزه با این چهره‌های استکبار نیاز به روش‌های نو و تحت نظر علم و دانش دارد، امروز تمام کوشش فناورانه دانشجوها می‌تواند در موضوعات مختلف راهگشا باشد و در پیشگیری از تعدی به مرزهای میهن نیز کارگر باشد.

معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان خاطرنشان کرد: این امکان و قوت در دانشجویان وجود دارد تا به صورت بومی با استکبار و سلطه فضای مجازی مقابله کنند و این همت دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی را می‌طلبد و البته باید با ایجاد زیرساخت‌های مناسب مبارزه با استکبار عملیاتی شود.

منبع خبرگزاری تسنیم
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه