مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

آموزش ۴ هزار نفر در مرکز آموزش قرآن آستان عبدالعظیم حسنی در سال

معاون فرهنگی و روابط عمومی آستان حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از آشنایی سالانه چهار هزار نفر به صورت میانگین با قرآن در مرکز آموزش قرآن آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم(ع) خبر داد.

معاون فرهنگی و روابط عمومی آستان حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از آشنایی سالانه چهار هزار نفر به صورت میانگین با قرآن در مرکز آموزش قرآن آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم(ع) خبر داد.

 نود و ششمین آیین اختتامیه کلاس‌های مرکز آموزش قرآن کریم آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، عصر امروز، ۲۷ مهرماه با اجرای هادی ربیعی، کارشناس و مجری رسانه ملی به‌منظور تجلیل از ۱۷۰ رتبه برتر این مرکز در تالار شهید صدوق این آستان مقدس برگزار شد.

این مراسم با حضور عباس سلیمی، معاون فرهنگی و روابط عمومی آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، سعید پرویزی، قاری بین‌المللی قرآن کریم، غلامحسین جهانگیری، قاری ممتاز قرآن، حجت‎‌الاسلام محمد تقدیری، معاون امور روحانیون آستان حرم حضرت عبدالعظیم(ع)، حکیمی، مدیر کل حراست آستان عبدالعظیم حسنی(ع)، معتز آقایی، مدیر مرکز آموزش قرآن آستان عبدالعظیم حسنی(ع) و … برگزار شد.

بعد از قرائت قرآن توسط مجتبی محمدبیگی، قاری ممتاز قرآن کریم، معتز آقایی، حافظ کل قرآن کریم و مدیر مرکز آموزش قرآن کریم آستان گفت: در دوره تابستان که از ابتدای تیرماه تا اواخر شهریورماه برگزار شد، با وجود اینکه دو سال با بیماری منحوس کرونا دست و پنجه نرم کردیم، اما استقبال خوبی از کلاس‌های حضوری انجام شد و با وجود تبلیغات مختصر این کلاس‌ها هزار و ۲۴۲ نفر ثبت نام کردند در حالی که در دوره تابستانی سال قبل از شیوع بیماری کرونا حدود ۷۰۰ نفر ثبت نام داشتیم.

وی افزود: از کلاس‌های حضوری استقبال خیلی خوبی شد، جز در موارد معدودی که به دلیل مسیر و رفت و آمد، کلاس‌های غیر حضوری را ترجیح می‌دادند. این تعداد، در قالب ۹۵ کلاس از تدریس ۸۰ نفر از اساتید این مرکز که غالباً خودشان حافظ کل قرآن هستند، بهره‌مند شدند.

آقایی اظهار کرد: ۱۱ جلسه تخصصی ویژه آقایان داریم که روزهای شنبه تا پنجشنبه برگزار می‌شود و پنج جلسه نیز ویژه بانوان است که شرکت در آن‌ها برای عموم آزاد و رایگان است.

اهدای جوایز

مدیر مرکز آموزش قرآن کریم آستان عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه ۱۷۱ رتبه در امتحانات پایان دوره داشتیم، اظهار کرد: آزمون‌های پایان دوره در یک هفته برگزار شد و جلسات کمیته‌های علمی حفظ، قرائت و … نیز مرتب برگزار و طرح درس‌های خوبی نیز در سطوح مختلف قرائت و حفظ اجرا می‌شود.

در ادامه اهدای جوایز انجام شد و سپس گروه ۳۰ نفره همخوانی مرکز آموزش قرآن کریم آستان عبدالعظیم حسنی به روی صحنه رفتند و به اجرای برنامه پرداختند.

گروه هم خوانی

عباس سلیمی، معاون فرهنگی و روابط عمومی آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه از طرف همه خادمان این آستان به شما خیر مقدم می‌گویم، خطاب به کودکان در مراسم گفت: شما برای ما بسیار مهم و محترم هستید و امروز بزرگانی از این آستان به احترام شما در این محفل حاضر هستند.

وی افزود: نه فقط از نظر ما که شما فرزندان از نظر خدا نیز بسیار مهم هستید، در روایتی امام علی(ع) می‌فرماید گاه می‌شود که خدا اراده می‌کند بنده‌های خود را به خاطر ارتکاب به گتاه یک جا مورد عذاب قرار دهد اما آنگاه که می‌بیند نوجوانان به یادگیری قرآن می‌شتابند و پیران برای اقامه نماز در مساجد شتاب می‌کنند، به احترام آن‌ها عذاب را به تأخیر می‌اندازد.

سلیمی با اشاره به اینکه هر سال به صورت میانگین چهار هزار نفر در این مرکز با کتاب خدا آشنا می‌شوند، اظهار کرد: حضرت محمد(ص) فرموده است: فرزندان خود را با سه خلصت تربیت کنید، اول دوست داشتن و محبت پیامبر(ص)، دوم محبت به اهل بیت(ع) و سوم محبت به قرائت قرآن. در روایات دیگری آمده است پدر و مادری که به فرزندان خود قرآن تعلیم دهند، خداوند در روز قیامت تاج مرصع و جواهر نشانی بر سر آنان قرار می‌دهد که همگی به حال آن‌ها غبطه می‌خورند.

اهدای جوایز

معاون فرهنگی و روابط عمومی آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: طرح آموزش قرآن در تمام دهیاری‌ها، روستاها و بخش‌های شهرستان ری به مرحله اجرا درآمده و هر روز استعدادهای خوبی در این زمینه در حال شناسایی هستند. همچنین چند روز قبل در همین جا میزبان ۱۶ عزیزی بودیم که به عنوان حافظ کل تجلیل شدند، از آن‌ها دعوت می‌کنیم که به همراه پدر و مادر خود در مراسم غبارروبی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) شرکت کنند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه