مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

ساختمان جدید مرکز درمانی وآموزشی فیروزآبادی راه اندازی شد

صبح امروز با حضور وزیر بهداشت،رئيس دانشگاه علوم پزشکی و سایر مسئولین شهرستانی و استانی ساختمان جدید مرکز درمانی و آموزشی فیروزآبادی راه اندازی شد .

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛ صبح امروز با حضور وزیر بهداشت، پازوکی رئيس دانشگاه علوم پزشکی ،تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه السلام ،رئيس شورای شهرستان ری و فرماندار ری مراسم افتتاح و تجهیز ساختمان جدید مرکز درمانی و آموزشی فیروزآبادی شهرری برگزار شد.

رئيس دانشگاه علوم پزشکی در این مراسم گفت : با بضاعت اندک مالی و وضعیت موجود خدا را شاکریم توانستیم 20 میلیارد تومان اعتبار برای شروع کار این مرکز تخصیص دهیم که امیدوارم با همیاری مسئولین شهرستانی و برکت وجود امامزادگان نورانی این خطه مشکلی در این زمینه نداشته باشیم و به امید خدا انتظار داریم دانشکده دندانپزشکی نیز در این مکان راه اندازی شود  .

سپس وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت بیمارستان ها گفت : بهترین شکل بیمارستان ؛بیمارستانی است که جامع باشد و باید به سمتی برویم که اگر مردم وارد بیمارستانی شدند بتوانند تمام خدمات را در همان بیمارستان و به شکل دولتی دریافت کنند  و چنانچه نیاز باشد از خدمات و مشاوره تخصص های دیگر نیز استفاده کنند که  در بیمارستان فیروزآبادی این موضوع در نظر گرفته شده است و آقای پازکی (رئيس دانشگاه علوم پزشکی ) قول دادند بخش جراحی قلب نیز در این بیمارستان راه اندازی شود .

دکتر عین الهی وجود مراکز معنوی در بیمارستان ها را یکی از زیرساخت های لازم برای پالایش وضعیت روحی بیماران دانست و افزود :در بازدید از مراکز درمانی مجهز دنیا که داشتیم بخش های بسیار زیبا و مجهزی به کلیسا و مراکز معنوی برای پالایش روحی بیماران در نظر گرفته شده بود که با توجه به آموزه های دینی نباید از این امکانات در بیمارستان هایمان غافل شویم .

ظرفیت ارائه خدمات درمانی بین‌المللی در ری وجود دارد / تحمیل هزینه‌های سنگین دارو و درمان طاقت فرسا و غیر قابل تحمل است

حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی عسکر  در این مراسم اظهار داشت: بر اساس آموزه‌های اسلام، حوزه پزشکی رکن مهمی در دین محسوب می‌شود که خوشبختانه ایران اسلامی دارای ذخایر انسانی متخصص و فراوانی است.
وی افزود: مردم ری متدین، انقلابی و ولایی هستند که از نظر امکانات در وضعیت خوبی قرار ندارند لذا از شما میخواهم که به این موضوع مهم توجه بیشتری داشته باشید.
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) در ادامه گفت: کمبودها، کاستی‌ها و ظرفیت‌های شهرستان ری را خدمت رهبر معظم انقلاب عنوان کردم و ایشان نیز قول دادند که مساعدت بیشتری خواهند کرد.
حجت‌الاسلام قاضی عسکر با اشاره به تغییر و‌ توسعه مرکز فیروزآبادی تصریح کرد: گزارش امیدوار کننده‌ای را از این بیمارستان دریافت کردیم و باید خدمات درمانی در ری توسعه یابد که ری از این وضعیت خارج شود و شاهد محرومیت زدایی در شهرستان ری باشیم.
وی ادامه داد: زمینی در اطراف آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) در نظر گرفته شده تا برای بیماران سرطانی زمینه ارائه امکانات فراهم شود و همچنین آستان‌ مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) ساختمانی را جهت هتل بیمارستان ساخته است و ما آمادگی داریم که با توجه به اینکه در جوار فرودگاه امام خمینی (ره) هستیم و می‌توانیم با مساعدت مجموعه وزارت بهداشت کشورهای هم جوار را نیز خدمات‌دهی کنیم زیرا که ظرفیت قابل توجهی از منابع انسانی متخصص را در اختیار داریم.
تولیت آستان حضرت عبدالعظیم (ع) ابراز داشت استدعا میکنم مسئله پزشکی و بهداشت و درمان در کشور جدی گرفته شود و در این راستا تعیین سقف درآمد برای پزشکان پسندیده نیست.
حجت‌الاسلام قاضی عسکر افزود: در حال حاضر شاهد خدمات رسانی پزشکان ایرانی در سایر کشورها هستیم که پسندیده نیست و پزشکی که نگران معیشت روزانه باشد و بی‌شک عملکرد خوبی نخواهد بود وباید با این فضای غلط موجود در جامعه مبارزه کرد‌.
وی ادامه داد: مردم از نظر معیشتی گرفتار هستند و اگر هزینه‌های سنگین دارو و درمان نیز بر آن‌ها تحمیل شود، طاقت فرسا و غیر قابل تحمل است لذا باید خدمات بیمه‌ای در کل کشور توسعه یابد و فشار حوزه درمان از مردم برداشته شود.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه