مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

برگزاری مراسم مسلمیه در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)

همزمان با ششم ذالحجه شب شهادت حضرت امام محمد باقر (ع) و با فرا رسیدن ایام شهادت حضرت مسلم بن عقیل (ع)، بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با حضور هیئت‌های عزاداری عطر محرم گرفت.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛همزمان با ششم ذالحجه شب شهادت حضرت امام محمد باقر (ع) و با فرا رسیدن ایام شهادت حضرت مسلم بن عقیل (ع)، بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با حضور هیئت‌های عزاداری عطر محرم گرفت.

بنا بر سنتی دیرینه جمعی از هیئت‌های عزاداری از سراسر کشور در ایام شهادت حضرت مسلم بن عقیل فرستاده امام حسین (ع) به شهر کوفه به مدت سه شب در قالب دسته‌های سوگوار به آستان مقدس مشرف می‌شوند و به برگزاری مراسم عزاداری می‌پردازند.
عاشقان اباعبدالله (ع) در این سنت حسنه، ضمن اقامه عزای اولین شهید نهضت امام حسین (ع) و سفیر حضرتشان در کوفه، این ایام را دروازه ورود به محرم دانسته و خود را آماده اقامه عزای ثارالله می‌کنند.
دسته‌های سینه زن همچنین در صحن‌های حرم مطهر تجمع و مراسم باشکوهی را به یاد نخستین شهید واقعه کربلای حسینی برپا کردند.
مسلمیه آیین سنتی و مذهبی به قدمت صد سال است که در فهرست آداب و رسوم و آثار ملی به ثبت رسیده و هرساله با شکوه بسیار در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار می‌شود.
این مراسم تا جمعه ۱۷ تیرماه پس از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود.
حضرت مسلم (ع) نخستین جان نثار ابا عبدالله الحسین (ع) در نهم ذالحجه سال ۶۰ هجری در کوفه به شهادت رسید.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه