مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

یک‌هزار مترمربع به سرانه آموزشی شهرری اضافه می‌شود

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: در راستای رفع کمبود سرانه آموزشی در شهرری، شهرداری منطقه 20 تهران، یک‌هزار مترمربع زمین برای ساخت مدرسه در آموزش و پرورش ناحیه 2 ری اختصاص داد و اداره نوسازی مدارس ساخت آن را انجام خواهد داد.

جعفر شربیانی عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ری با اشاره به کمبود سرانه آموزشی در شهرری اظهار کرد: یک هزار مترمربع زمین در حاشیه اتوبان شهید کریمی شهرری برای ساخت مدرسه از سوی شهرداری منطقه ۲۰ به آموزش و پرورش ناحیه ۲ شهرستان ری تحویل داده شد.

وی در ادامه گفت: طبق گزارش‌های ارائه شده در حال حاضر سرانه آموزشی بخش مرکزی ری واقع در منطقه ۲۰ تهران حدود ۳.۷ مترمربع است در حالی که این مقدار در بخش های دیگر تهران حدود ۵ الی ۶ مترمربع است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری بیان کرد: استاندارد سرانه آموزشی ۸ مترمربع است که بر این اساس، میزان سرانه آموزشی در منطقه ۲۰ تهران به شدت فقر این مساله را نشان می‌دهد.

شربیانی با اشاره به اینکه کمبود سرانه آموزشی و شلوغی کلاس‌های درسی باعث افت کیفیت تحصیلی دانش‌آموزان می‌شود، افزود: باتوجه به افزایش دانش‌آموزان و کمبود کلاس های درس، طی دو سال اخیر اگر به دلیل کرونا، تعطیلی مدارس را نداشتیم، مدرسه‌ها باید سه‌شیفته دایر می‌شدند.

وی با تاکید بر هموار کردن مسیر پیشرفت استعداد دانش‌آموزان عنوان کرد: برای رفع این مشکل جلساتی با مدیران آموزش و پرورش شهرری، شهرداری منطقه ۲۰ و سایر مسؤولان مربوطه برگزار و پس از پیگیری‌هایی که انجام دادیم، شهرداری یک‌هزار مترمربع زمین برای احداث مدرسه اختصاص داد و اداره نوسازی مدارس با همراهی خیران ساخت آن را انجام خواهد داد.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در پایان با اشاره به مجتمع های مسکونی اتوبان شهید کریمی خاطرنشان کرد: برای مجتمع های بالای ۲۰۰ واحد باید فضایی برای مجموعه آموزشی در نظر گرفته شود لذا به شهرداری تاکید کرده‌ایم که هنگام صدور مجوز برای احداث مجتمع، حتما نسبت به سرانه آموزشی آن توجه کنند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه