مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

تجلیل از عبدالمجید فرایی در شهرری

همزمان با دهه بصیرت و شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی از عبدالمجید فرایی شاعر پیشکسوت شهرستان ری تجلیل شد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری در این دیدار رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان تهران ،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری و مدیر سرای محله دولت آباد شهرری حضور داشتند .

نادری رئیس سازمان بسیج هنرمندان با اشاره به جایگاه شعر در عرصه های مختلف انقلاب از جمله حماسه 9 دی که با حضور پرشور مردم رقم خورد تاریخ سازی آن بر عهده هنرمندان و شاعران است .

سید حسن صفوی  نیز با اشاره به همراهی این شاعر انقلابی تاکید کرد : آقای فرایی در تمامی مقاطع حساس انقلاب، احساس تکلیف کرده و با سرودن اشعار حماسی، فرهنگساز شدند.

«عبدالمجید فرایی» نیز در این دیدار به قرائت بخشی از اشعار خود با عنوان های: «دفن فتنه»، «از خواب گران خیز» و «ملتی در رکاب رهبر بود» پرداخت.

گفتنی است، «عبدالمجید فرائی»  تصنیف سرای آئینی کشور و شاعر برگزیده استان تهران در سال 1322 در یک خانواده روحانی در استان زنجان متولد شد. وی تا 15 سالگی در زنجان اقامت داشت و سپس به تهران آمد.
وی از 10 سالگی به سرودن و نگارش شعر پرداخت و تاکنون حدود 40 هزار بیت اشعار عرفانی، آئینی و حماسی در قالب های غزل، مثنوی، رباعی، دوبیتی، ترجیع بند، ترکیب بند و شعر نو سروده است.

او در سال های 1387، 1388 و 1390 شاعر برگزیده استان تهران، نخبه ادبی شهرستان ری درسال ۱۳۸۸، مسئول سابق انجمن شعر و ادب شهر ری، مشاور ادبی رئیس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، کارشناس ادبی اداره بنیادحفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس بود و تقدیرنامه های متعددی به پاس سرایش اشعار آئنی و میهنی از نهادهای فرهنگی و ادبی کشور دریافت کرده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه